Show simple item record

dc.contributor.advisorStramkale, Ligitaen_US
dc.contributor.authorBudnika, Sigitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:41Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:41Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other19015en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11077
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: „Pasteļglezniecības tehnika jauniešiem plānošanas prasmju veicināšanai vizuālās mākslas stundās”. Pētījuma autors: Sigita Budnika Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un eksperimentāli noteikt plānošanas prasmju veicināšanas iespējas pasteļglezniecības apguvē vizuālās mākslas stundās. Maģistra darbs sastāv no ievada, trim nodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras un avotu saraksta ar 72 vienībām un 14 pielikumiem. Darba apjoms: 90 lappuses, 18 attēli, 5 tabulas. Pirmajā nodaļa tiek analizēts jēdziens plānošana, tās attīstības aspekti pedagoģijā un psiholoģijā. Aplūkotas jauniešu vecumposmu īpatnības kontekstā ar plānošanas prasmēm, to veicināšana vizuālās mākslas stundās. Otrajā nodaļā tiek veikts detalizēts izklāsts par pasteļglezniecības vēstures pirmsākumiem un tehniskā pielietojuma īpatnībām, tehnikas atbilstība vizuālās mākslas stundās. Trešajā nodaļā tiek aprakstīts empīriskais pētījums, izstrādājot uzdevumu kopu un izmantojot dažādas pedagoģijas pētniecības metodes. Apkopoti, analizēti un matemātiski apstrādāti ekspertu, pedagogu, skolēnu anketēšanas un darbības rezultāti, apstiprinot pētījumā izvirzīto hipotēzi. Veikts ieteikumu uzskaitījums kā palīgs pedagogiem un citiem interesentiem plānošanas prasmju veicināšanai vizuālās mākslas stundās un mācību procesā kopumā. Atslēgas vārdi: plānošana, plāns, prasmes, pasteļglezniecības tehnika, vizuālās mākslas stundas.en_US
dc.description.abstractThe title of the master thesis: ”Pastel drawing technique for youth in order to foster planning competence during visual arts lessons”. Author of the thesis: Sigita Budnika The aim of the thesis: To analyse theoretically and determine experimentally the potentialities of promoting planning skills by studying the artistry of pastel at visual art lessons. The master thesis consists of introduction, 3 chapters, conclusion, the list of sources with 72 items, and 14 appendixes. The volume of the master thesis: 90 pages, 18 illustrations, 5 tables. The first chapter analyzes the idea of planning, its aspects of development in pedagogy and psychology. The author describes the research results of peculiarities of young learners towards planning competences, and the competence development in visual arts lessons. The second chapter describes detailed history of pastel drawing techniques and peculiarities of its use, as well as it describes the adequcy of the technique for visual arts lessons. The third chapter describes the empiric research including developing of set of assignements, and using different research methods of pedagogy. There are summaries, analysis and processed results of experts’, teachers’ and students’ questionnaires, thus validating the research hypothesis. The master thesis contains a list of suggestions for teachers that can help teachers and others to foster the development of planning competence in visual arts lessons and educational process in general. Key words: planning, plan, competence, pastel technique, visual arts lessonsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePasteļglezniecības tehnika jauniešu plānošanas prasmju veicināšanai vizuālās mākslas stundāsen_US
dc.title.alternativePastel drawing technique for youth in order to foster planning competence during visual arts lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record