Vecāku audzināšanas kompetences veicināšana sociālajos tīklos
Autor
Ivanova, Jevgēnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Datum
2011Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Autore: Jevgēnija Ivanova.Maģistra darba temats: Vecāku audzināšanas kompetences veicināšana sociālajos tīklos. Maģistra darbs veltīts vecāku audzināšanas kompetences analīzei sociālajos tīkos.Darba ietvaros pētītas teorētiskās nostādnes par ģimeni, ģimenes modeļiem un formām, ģimenes funkcijām, ģimenes stāvokli 21. gadsimta Latvijā, vecāku audzināšanas kompetenci, interneta un sociālo tīklu vēsturi, vecāku komunikāciju internetā un sociālajos tīkos.
Pētījuma mērķis: izpētīt vecāku audzināšanas kompetenci sociālajos tīklos.Pētījuma uzdevumi:
1.analizēt pedagoģisko, psiholoģisko, sociālo, kā arī datorzinātņu literatūra un avotus par vecāku audzināšanas kompetenci sociālajos tīklos;
2.izstrādāt pētījuma kritērijus un atbilstošus rādītājus;
3.veikt satura analīzi;
4.apstrādāt un analizēt iegūtos datus;
5.veikt secinājumus.
Pētījuma jautājums: kāpēc vecāki attīsta un pilnveido savu audzināšanas kompetenci sociālo tīklos?
Pētījumā izmantotās metodes: teorētiskās literatūras analīze, satura analīzi, analīzes interpretācija.
Pētījuma bāze: portāls Cālis.lv, portāls mammamuntetiem.lv, kā arī 50 respondenti (vidējais vecums 28,8 gadi), no tiem 49 sievietes un 1 vīrietis.
Darba apjoms: 77 lpp. (bez pielikumiem)
Darbā iekļautas: 4 tabulas.
Atslēgvārdi: ģimene, audzināšana, komunikācija, internets, sociālie tīkli, portāls. The author: Jevgēnija Ivanova
The theme of the Master Paper: Promotion of Parents' Educational Ability in Social Networks
The following Master Paper is dedicated to the analysis of parental educational expertise in social networks.
Within a framework of this paper the following theoretical viewpoints were explored: a family, family models and forms, functions of a family, family’s position in the XXI century in Latvia, parents’ educational expertise, the history of Internet and social networks, the communication among parents in Internet and social networks.
The aim of investigation: to explore parental educational expertise in social networks
The tasks of investigation:
1.to analyse pedagogy, psychology, social and, computer science literature and sources about parents’ educational expertise in social networks;
2.to develop the criteria for the research and its correspondent indicators;
3.to carry out content analysis;
4.to process and analyse the obtained data;
5.to draw conclusions.
The question of investigation: Why do the parents develop and perfect their educational ability in social networks?
Methods used during the investigation: an analysis of theoretical literature and its content, an interpretation of the analysis.
The base for investigation: Internet-portal Cālis.lv, Internet-portal mammamuntetiem.lv and 50 respondents (the average age being 28.8 years, 49 females and 1 male).
Volume of the paper: 77 pages (with no appendices)
The paper contains: 4 tables.
Keywords: family, upbringing, communication, Internet, social network, portal.