Ārpusstundu lasīšana grupu diskusiju veicināšanai 12. klasē
Автор
Lakstīgala, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Дата
2011Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās daudzi skolotāji pielieto ārpusstundas lasīšanu, lai attīstītu skolēnu lasīšanas prasmes. Tomēr ārpusstundu lasīšanas process ir daudz sarežģītāks un skolotājam vajadzētu sniegt skolēniem iespēju izteikt savu viedokli par izlasīto materiālu. Darbs tika izstrādāts, lai izpētītu stratēģijas, kuras varētu izmantot grupu diskusiju veicināšanai, balstoties uz ārpusstundu lasīšanu.
Pētījums tika veikts Rīgas 1. ģimnāzijā. Pētījumā piedalījās 16 12. klases skolēnu. Sākumā tika izdalīta anketa, lai izzinātu skolēnu pieredzi saistībā ar ārpusstundu lasīšanu un diskutēšanu. Tika novērotas 6 stundas un pēc katras otrās stundas skolēni tika aptaujāti par to, vai viņiem tika dota iespēja izteikt savu viedokli, kas no šīm diskusiju stundām viņiem patika vislabāk un kas būtu jāmaina. Pēc sestās diskusiju stundas skolēni tika aptaujāti saistībā ar to, kā skolēni vērtē diskusiju stundās izmantotās metodes. Katrās divās stundās tika izmantota savādāka stratēģija grupu diskusiju veicināšanai, un savukārt stundā iegūtie dati tika izmantoti nākamās stundas plānošanai. Novērojumi un no anketām iegūtā informācija tika aprakstīti un analizēti. Many teachers nowadays use extensive reading to develop students` reading skills. However, the extensive reading process is more complex and the students should be given a chance to express their opinion about the reading material. Hence, the Paper was written to explore the strategies that could be used to promote group discussions using the extensive reading assignment.
The case study was conducted in Riga State Gymnasium No.1. The sample of research was 16 students of Grade 12. At the beginning of the case study a questionnaire was distributed to find out students` experience with extensive reading and discussions. 6 lessons were observed and after every second lesson feedback was gathered from students to explore if they thought they had a chance to express their opinion, what they liked about the discussion class and what should be done differently. After the sixth discussion class another questionnaire was carried out to find out how students evaluated the methods used in the discussion classes. Every two discussion classes consisted of a different strategy of promoting group discussions and every next two classes were changed according to the gathered data. The observed data was described and analyzed, as well as the data gathered from the questionnaires was presented and discussed.