Apmierinātība ar partnerattiecībām un attieksme pret bērnu disciplinēšanas veidiem dažādu reliģisko konfesiju vecākiem
Автор
Rudzīte, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Martinsone, Baiba
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba mērķis bija noskaidrot, kā reliģiozitāte un konfesionālā piederība ietekmē
apmierinātību ar partnerattiecībām un attieksmi pret bērnu disciplinēšanas veidiem dažādu
reliģisko konfesiju vecākiem, kā arī noskaidrot, kādi apmierinātības ar partnerattiecībām un
reliģiozitātes aspekti vislabāk prognozē dažādu disciplinēšanas veidu izvēli.
Pētījumā piedalījās 113 cilvēki, vecumā no 18 līdz 52 gadiem (M=34 gadi), no kuriem 96
bija sievietes, 17 vīrieši; 55 bija katoļi, 33 protestanti (28 luterāņi, 5 baptisti), 7 pareizticīgie, 12
ateisti un 6 citas reliģiskās piederības ticīgie.
Apmierinātība ar attiecībām tika mērīta ar Diādes pielāgošanās aptauju (Dyadic
Adjustment Scale, (DAS), attieksmes pret disciplinēšanas veidiem noteikšanai tika lietota
Alabamas audzināšanas aptauja (The Alabama Parenting Questionnaire (APQ)), tāpat, lai
noskaidrotu, cik svarīga reliģija/ticība ir katram respondentam, tika uzdoti jautājumi par to, cik
bieži viņš piedalās reliģiskajās aktivitātēs - lūdzas, lasa Bībeli, meklē informāciju par reliģiskiem
jautājumiem, apmeklē dievkalpojumus un iesaistās draudzes aktivitātēs, kā arī cik reliģija viņiem
ikdienas dzīvē ir nozīmīga (Likerta 5 ballu skalā).
Rezultātu analīzē tika konstatēts, ka neparādās atšķirības apmierinātība ar
partnerattiecībām un attieksmē pret bērnu disciplinēšanas veidiem starp ortodoksajiem
kristiešiem (katoļi un pareizticīgie) un protestantiem (luterāņi un baptisti). Savukārt,
disciplinēšanas veidus prognozē Saskaņa, Apmierinātība un Vienotība, bet no reliģskajiem
aspektiem tikai Bībeles lasīšana. The aim of the Master’s Paper was to find out how religiosity and denomination affect
satisfaction with partnership and attitude towards manners of children’s discipline for parrents
with different religious denomination, as well as to find out what kind of satisfaction with
partnership and religiosity aspects forecast different children’s discipline choices.
Study involved 113 people from 18 to 52 years (M=34 years), 96 women and 17 men; 55
were Catholics, 33 protestants (28 Lutherans and 5 Baptists), 7 orthodox, 12 atheists and 6
people from other religious denomination.
Satisfaction with partnership was measured using Dyadic Adjustment Scale, (DAS),
attitude towards manners of children’s discipline was measured using The Alabama Parenting
Questionnaire (APQ). Also to see how important religion/faith is for each respondent, they were
asked a questions about how often they participates in the following activities – praying, Bible
reading, seeking information on religious issues, visiting places of worship and participating in
the activities of the church, as well as how important religion is in their everyday life (Likert
scale).
It was found in the result analysis, that the differences do not appear in the satisfaction of
the partnership and the attitudes towards children’s discipline between Orthodox Christians
(Catholics and Orthodox) and Protestants (Lutherans and Baptists). Satisfaction, Unity and
Accordance are the types, that forecast ways of discipline the most, so as Bible reading.