Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorRumba, Elīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:47Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:47Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21542en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11131
dc.description.abstractViens no valodas aspektiem, kas tiek mācīts skolā, ir gramatika. Skolēniem ir jāmācās daudzi gramatikas likumi, teikumu uzbūve un izņēmumi. Lai skolēns mācētu izveidot gramatiski pareizu teikumu viņam ir jātrenējas un jāpilda daudz uzdevumi. Tas ir svarīgi, jo nepareizs gramatikas pielietojums teikumā var radīt pārpratumus. Lai motivētu skolēnus mācīties, skolotājiem ir jāpārdomā dažādas gramatikas mācīšanas metodes. Mobilie telefoni, datori, piekļuve internetam, dažādi mediji, iPadi ir daļa no skolēnu ikdienas. Visas minētās lietas ir interesantas mūsdienu skolēnam, kas nozīmē, ka moderno tehnoloģiju pielietojums mācību procesā varētu būt viens no veidiem, kā motivēt skolēnus mācību darbam. Atsevšķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas Valsts 3. ģimnāzijā, lai izpētītu vai kombinētā mācīšanās var uzlabot skolēnu gramatikas tēmu izpratni. Angļu valodas skolotāja tika intervēta ar mērķi noskaidrot, kādi ir gramatikas prezentēšanas veidi, kas tiek pielietoti vidusskolā. Testa-mācīšanas-testa metode tika pielietota prakses laikā divām gramatikas tēmām – spēju izteikšana tagadnē, pagātnē un nākotnē un netiešā runa. No sākuma skolēni uzrakstīja kontroldarbu, lai tiktu noskaidrotas skolēnu esošās zināšanas, tad darba autore pielietoja kombinētās mācīšanas uzdevumus gramatikas stundās un skolēni atkārtoti rakstīja tādu pašu testu kā pirmajā reizē. 17 desmitās klases skolēni, kurā pētījums tika veikts, aizpildīja anketas. Skolēni izteica savu viedokli par gramatikas mācīšanās paņēmieniem un viņu mācīšanās izvēli šī aspekta apguvē. Darba autors pēc intervijas izsecināja, ka gramatika ir sarežģīts aspekts, kas skolēniem ir jāapgūst. Iemesls tam ir, ka skolēniem ir daudz jāzina un jāmācās daudzi likumi. Tika arī noskaidrots, ka angļu valodas skolotāja nepielietoja kombinēto mācīšanos stundās. Testa rezultāti apstiprināja, ka kombinētās mācīšanas metodes uzlabo skolēnu gramatikas tēmu izpratni, kas tika apstiprināts arī skolēnu anketās. Testos pēc netiešās runas mācīšanas ar kombinētās mācīšanas metodi, visi skolēni saņēma augstākus punktus nekā pirmajā testā un kontroldarbā par spēju izteikšanu 87% skolēnu uzlaboja savu izpratni par šo tēmu. Anketās skolēni aprakstīja, ka dažāda veida uzdevumi palīdzēja viņiem labāk izprast tēmu. Tika secināts, ka kombinētā mācīšanās uzlabo gramatikas tēmu izpratni. Tā piedāvā iespēju skolēniem mācīties mājās. Šī pieeja samazina uzdevumu pildīšanas laiku un tūlītējas atbildes un paskaidrojumi, kas tiek sniegti uzdevumiem interneta vidē attīsta skolēnu izpratni. Skolēni ir vairāk ieinteresēti mācību procesā, ja tiek pielietotas tehnoloģijas.en_US
dc.description.abstractGrammar is one of the language aspects that is taught in schools. Students have to learn many grammar rules, structures and exceptions. To be able to make grammatically correct sentences students have to practise a lot of exercises. This is important due to the fact that misunderstandings may occur if the grammar used in the sentence is not correct. Teachers have to think of different grammar teaching methods in order to motivate students to study. Students’ daily life is accompanied with mobile phones, computers, access to the internet, different media, iPads. All the listed things are interesting for nowadays student, which means that applying modern technology in the studying process could be one of the tools how to motivate students for studies. A case study in Riga State Gymnasium No 3 was done in order to find out if blended learning can improve students’ grammar comprehension. An interview with the English teacher was conducted to find out what grammar presentation techniques are applied in Secondary School. Test-teach-test method was applied for two grammar topics – expressing ability in the present, past and future and reported speech – during the teaching practice. First of all, students wrote a test in order to find out their existing knowledge, afterwards the author of the Paper applied blended learning approach in grammar lessons and then students wrote the same test. 17 students from Form 10, where the case study was done, filled in the questionnaires. Students shared their opinion about grammar learning techniques and their preferences in learning this aspect. The author of the Paper found out from the interview that grammar is a challenging aspect for students to master. This is due to the fact that students have to know a lot and they have to learn many rules. It was also understood that blended learning was not applied in the lessons of the English teacher. The results from tests showed that blended learning improved learners’ grammar comprehension. In the post-tests on reported speech all students received higher points than in the pre-test and in the test on expressing ability 87% of students improved their comprehension of the topic. In questionnaires students described that different types of exercises helped them to understand the topic better. It can be concluded that blended learning improves students’ grammar comprehension. It offers the opportunity for students to study at home. This approach saves time on completing the task and immediate answers and explanations provided in online exercises develops students’ comprehension. Students are more interested in learning process if technology is involved.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKombinētā mācīšanās skolēnu gramatikas likumu izpratnes uzlabošanai vidusskolāen_US
dc.title.alternativeBlended Learning to Improve Students’ Grammar Comprehension in Secondary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record