Starpkultūru izglītības veicināšana sadarbībā ar vecākiem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Sarkane, Signe
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaļķe, Baiba
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba temats „Starpkultūru izglītības veicināšana sadarbībā ar vecākiem pirmsskolas izglītības iestādē”. Pētījuma mērķis: izpētīt un novērtēt pirmsskolas izglītības iestādes sadarbību ar vecākiem, balstoties uz pētījuma rezultātiem, izveidot rekomendācijas starpkultūru izglītības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē sadarbībā ar vecākiem. Tika pētīta starpkultūru izglītība kā mūsdienu sabiedrības globalizācijas procesu aktuāla disciplīna; pirmsskolas izglītības iestāde, kā vide, kurai ir labs potenciāls un resursi, lai integrētu starpkultūru izglītību nodarbību plānos; pētīta bērnu interese par daudzveidīgo kultūru pasauli un vecāku sadarbība ar pirmsskolas izglītības iestādi, lai veicinātu starpkultūru izglītību. Pētījuma izstrādes laikā tika izmantotas literatūras analīzes metode, SVID analīze, intervija un anketēšana, kā arī datu matemātiskās apstrādes metode. Pētījuma rezultātā tiek piedāvātas rekomendācijas sadarbībai ar vecākiem starpkultūru izglītības veicināšanai pirmsskolas izglītības iestādē, kuras var izmantot jebkura pirmsskolas izglītības iestāde, kas vēlas lietderīgi izmantot sadarbību ar vecākiem, lai uzsāktu starpkultūru izglītības veicināšanu.
Atslēgas vārdi: starpkultūru izglītība, kultūras modeļi, sadarbība ar vecākiem, pirmsskolas izglītības iestādes vide, rekomendācijas. Theme of this Master thesis is “Development of intercultural education in cooperation with the parents in preschool educational establishments”.
Target of the search: research and evaluation of preschool educational establishment in cooperation with the parents, and recommendations, based on search results, to stimulate cooperation between preschool establishment and parents.
Research was made as intercultural education plays key role in the modern society current globalization processes; preschool educational establishment was chosen as environment with potential and resources to include intercultural education in training processes; research was made on children interests to learn multicultural world of mankind as well as involvement of parents in development of multicultural education.
During the research, method of literature and SWOT analysis as well as data mathematical processing, questionnaire and interview method was used.
Results of the thesis were recommendations for cooperation between preschool educational establishments and parents in development of intercultural education for use in any of preschool establishments willing to stimulate parental cooperation of intercultural integration.
Key words: intercultural education, culture models, cooperation with the parents, environment of preschool educational establishments, recommendations.