Show simple item record

dc.contributor.advisorAugustāne, Intaen_US
dc.contributor.authorCinkuse, Kintijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:51Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:51Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22556en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11161
dc.description.abstractPieaugošā vēlme un vajadzība apgūt valodas jau pirmsskolā skolotājiem uzliek lielu atbildību. Tāpēc problēma, ar ko saskaras skolotāji un vecāki attiecībā uz valodas stundām pirmsskolā ir tas, ka nav noteiktu kritēriju vai standartu, kā būtu jāveido angļu valodas mācību programmas pirmsskolai. Tā kā vecāku galvenais mērķis, piesakot bērnus valodu nodarbībām šajā vecumā, ir nodrošināt bērniem iespēju iegūt priekšzināšanas angļu valodā pirms valodas apguves uzsākšanas trešajā klasē un atvieglot mācīšanās procesu bērniem, skolotājiem mācību programma jāplāno ļoti uzmanīgi. Lai izstrādātu mācību programmu, kas sniegs priekšzināšanas trešās klases mācību vielai, skolotājiem būtu jāizpēta angļu valodas mācību programma trešajai klasei un jāiekļauj tajā vairāk kā 50% no tēmām, prasmēm, apakš prasmēm un frāzēm, kas bērniem būs nepieciešamas turpmākai valodas apguvei. Diplomdarba mērķis bija izstrādāt angļu valodas mācību programmu pirmsskolai kā pamatu trešās klases angļu valodas mācību programmai. Lai sasniegtu mērķi, izstrādājot angļu valodas mācību programmu pirmsskolai, tika izpētīta teorētiskā literatūra par pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī tika veikta mācību programmas izstrādes analīze. Darba pētījuma metode bija atsevišķu gadījumu pētījums. Datu vākšanas metode bija aptauja skolotājiem (kuras ir izstrādājušas savu programmu), lai noskaidrotu, kā viņas izveidoja šo programmu, kādas tēmas un prasmes viņas attīsta un vēl viena anketa vecākiem, lai noskaidrotu viņu viedokli par valodas nodarbībām pirmsskolā. Anketas vecākiem parādīja, ka iemesls, kāpēc vecāki vēlas, lai bērni apgūst valodu ir, lai palīdzētu viņiem turpmākās valodas apguves procesā un lai rosinātu bērnos interesi par valodu. Aptaujas skolotājiem atklāja, ka gandrīz pusei no skolotājām, kuras māca angļu valodu pirmsskolā, nav atbilstošās kvalifikācijas un mācību programmas nav balstītas uz to, ko bērniem vajadzēs tālākajā valodas apguvē. Tika noskaidrots, ka tēmas un prasmes, kas tiek izmantotas valodas stundās pirmsskolā, pārsvarā pārklājas ar tām, ko lieto trešās klases angļu valodas stundās. Var secināt, ka mācību programmas izveide pirmsskolai prasa nopietnu darbu, lai noskaidrotu bērnu vecuma īpatnības un mācīšanās stilus, kā arī viņu vajadzības, trūkumus un vēlmes. Un vissvarīgākais, ir nepieciešams nopietns darbs ar angļu valodas mācību programmu trešajai klasei, lai apmierinātu bērnu un vecāku vēlmes.  en_US
dc.description.abstractThe rising need and desire to acquire the language already in preschool puts a major responsibility on teachers. Therefore the problem parents and teachers are facing concerning the language classes for preschool is that there are no certain criteria or standards how English curriculum for preschool should be made. As the main goal for applying children to language classes at this age is to get preliminary knowledge of English before starting to learn the language in the third grade, and to make the learning process easier for children, teachers should plan the curriculum very carefully. In order to design a curriculum that will pre teach third grades English items, teachers should study English curriculum for the third grade and include more than 50% of the topics, skills, sub-skills and phrases that children will need in further language acquisition. The aim of the Paper was to work out the curriculum for teaching English in preschool as a base for primary school English curriculum. To achieve the aim of the Paper the theoretical literature about very young learners was studied as well as the analysis of curriculum design was carried out. The method of the research was a case study. The data collection method were questionnaires for teachers (who have designed their own curriculum) to find out how they designed the curriculum and what topics, skills, sub-skills they develop and another questionnaire was designed for parents to find out their opinion about the language classes in preschool. Questionnaires showed that parents want their children to acquire the language to help them in further language learning process and to arouse their interest in languages. The questionnaires also showed that half of the teachers who are teaching the language in preschool do not have appropriate education, and curricula are not based on what will be needed in further language acquisition. It was also established that topics and skills used in language classes in preschool mostly overleap with the ones used in third grade English lessons. It can be concluded that curriculum design for preschool takes serious work to find out children age peculiarities and learning styles, as well as their needs, lacks and wants. And most importantly, it takes a careful work with English curriculum for the third grade, to meet the children and parents’ expectations.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleAngļu valodas mācību programmas izveide pirmskolai kā pamats pamatskolas angļu valodas programmaien_US
dc.title.alternativeEnglish Curriculum Design for Preschool as a Ground for Primary Schools’ English Curriculumen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record