Pozitīvās domāšanas tehnikas, lai paaugstinātu skolēnu motivāciju angļu valodā vidusskolā
Автор
Tomilova, Larisa
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba tēma, kura nosaukums ir „Pozitīvas domāšanas tehnikas lai paaugstinātu
skolēnu motivāciju angļu valodā vidusskolā’’ tika izvēlēta pozitīvas domāšanas un
motivācijas nozīmīgas lomas studentu attiecibā uz mācību procesu un valodu dēļ. Lai
mācību processbūtu produktīvs, skolēniem stundās būtu jājūtas motivetiem. Darbam
izvēlētā pētījuma metode ir atsevišķa gadījuma pētījums un pētījumā piedalāsvidusskolas
skolēni, kas apgūst angļu valodu. Datu vākšanai izmantotās metodes ir aptaujas un
novērošana. Aptaujas tika izveidotas ar mērķi noskaidrot, vai skolēni angļu valodas
stundās jūtas motivēti angļu valodas stundās. Lai celtu skolēnu motivāciju, skolēniem tika
ļauts izvēlēties mācību gaidu. Pēc pētījuma veikšanas tika veikta aptauja, ar kuras
palīdzību tika noskaidrots, ka skolēnu motivācija ir uzlabojusies.Skolotājas laipnība,
pozitīvā attieksme, smaids, spēles, dziesmas un dziedāšana, video un prezentācijas tika
nosauktās kā lietas, kas skolēniem patikušas. Tika noskaidrots, ka īpašības, kādām jābūt
labam skolotājam, lai skolēni stundā justos labi ir humora izjūta,saprotoša attieksme,
sniedzot paskaidrojumus, pozitīva attieksme, draudzīga attieksme,dalīšanas pieredzē,
skolotājs, kurš nekliedz, entuziastisks, cieņas pilns, smaidošs, pievilcīgs,labi sagatavojies
stundai un inteliģents. Faktori, kas klasē skolēniem liek justies aizrautiem tika minēti
draudzīga atmosfēra, mūzika, pāru un grupu darbs, klases dizains, valodu spēles,
joki,vairāk iespējas runāt, video un labas atzīmes. Pozītīva domāšana tika minēts kā
svarīgākais par fizisko aspektu. Stratēģijas, lai uzlabotu skolēnu pašcieņu, atbildības sajūtu
un stresa pārvarēšanu palīdzēja nedaudz. Lai pierādītu šo stratēģiju efektivitāti
nepieciešams ilgāks laiks. Skolēnu motivācija uzlabojās. Skolotājs, labas savstarpējās
attiecības un pozitīva emocionālā atmosfēra tiek uzskatīta par galvenajiem faktoriem, kas
palīdz justies skolēniem labi.
Darbs pierāda, ka motivācijai ir izšķiroša loma veiksmīgā svešvalodu apguvē. Šis darbs
apskata motivāciju un pozitīvo domāšanu metodi kā veicinošo faktoru angļu valodā kā otro
valodu apguvē. Motivācija tiek definēta kā skolēna attieksme un orientācija attiecībā uz
mērķi mācoties otru valodu. The theme of the Diploma Paper, entitled Positive Thinking Techniques to Raise
Students’ Motivation in the English Language in the Secondary School has been chosen
because of positive thinking and motivation a significant role of students’ approach
towards learning process and the language. The aim of this research is to analyse and
identify motivation in foreign language studies and to explore positive thinking factors
which affect it. The work focuses on the importance of motivation during foreign
language studies and positive thinking techniques to raise motivation. To reach the aim of
the Diploma paper hypothesis, the following enabling objectives have been proposed: to
explore relevant literature, to determine motivation and factors affecting foreign language
learning. Case study as a research method was chosen; questionnaires and an interview as
data collection methods were chosen, designed an carried out to form 10, Riga Purvciema
Secondary School in February and March, year 2012.
The Questionnaire is carried out in order to clarify whether the students are motivated
during English language classes.
In order to help students to feel more motivated, they were able to express their ideas
about the way of learning and the way of preparing for the lessons. After the research
students were questioned about their attitude and emotions during the research. They have
became more motivated in English language classes. Positive thinking techniques,
teacher’s kind attitude, creative way of learning, cooperative learning and presentations are
mentioned as factors of students’ motivation improvement. The motivation was mentioned
to be more important as physical aspect in the classroom.
The thesis proves that motivation has a decisive role in successful foreign language
studies. In order to sustain motivation throughout the learning process, many factors have
tobe taken into consideration. The lack of motivation during foreign language studies
makes them less effective. It is impossible to improve foreign language skills without
motivation. Positive attitude towards learning English and promoting motivation can
contribute to second-language acquisition. Motivation to achieve competence in the target
language can be influenced by positive attitude towards the language and its culture.This
paper explores motivation and positive thinking techniques as a contributing factors in
English as a second language acquisition. Motivation is defined as the learner's attitude and
orientation with regard to the goal of learning second language.