Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorKalniņa, Sandraen_US
dc.contributor.authorMasaļska-Kokoreviča, Jūlijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:52Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22602en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11166
dc.description.abstractGalvenais svešvalodu apguves mērķis ir nepieciešamība šo valodu pielietot, jeb citiem vārdiem sakot – komunicēt. Lai efektīvi komunicētu svešvalodā ir nepieciešamas divas vienlīdz svarīgas prasmes: runāšana un klausīšanās. Mūsdienas interneta timeklī var atrast ļoti daudz bezmaksas valodas klausīšanās avotus, kā arī tur ir ievietoti tādi materiāli, kuri dod iespēju skolēniem klausīties autentisku angļu valodu. Ņemot vērā iepriekšminēto informāciju un faktu, ka vairākums skolēnu ir aktīvi interneta lietotāji, var izvirzīt pieņēmumu, ka interneta avoti var tikt izmantoti valodas klausīšanas attīstībai. Tāpēc autores diplomdarba mērķis bija izpētīt, vai ir iespējams ar interneta avotu palīdzību uzlabot 9. klases skolēnu valodas klausīšanās prasmes. Lai sasniegtu šo diplomdarba mērķi autore pētīja atbilstošu literatūru lai uzzinātu, kas ir valodas klausīšanās prasmes un kādas prasmes ir nepieciešamas 9. klases skolēniem, kā arī tika izskatītas vadlīnijas atbilstošu valodas klausīšanās interneta avotu izvēlei. Izvēlētā pētniecības metode bija atsevišķa gadījuma pētījums, kas tika veikts privātstundās ar pieciem 9. klases skolēniem. Vispirms skolēniem tika lūgts aizpildīt speciāli sagatavotu anketu, lai uzzinātu viņu iepriekšējo pieredzi valodas klausīšanās aktivitātēs, izmantojot interneta avotus. Pēc tam skolēnu klausīšanās prasmes tika testētas, izmantojot valodas klausīšanās uzdevumus no interneta avotiem. Tālāk sekoja četras mācību stundas, kas bija pamatoti uz klausīšanās aktivitātēm paņemtas arī no interneta. Pēc mācībām skolēni saņēma mājas darbu ar interneta avotu sarakstu, kurus ir nepieciešams noklausīties patstāvīgi mājās. Pētījuma beigās skolēnu klausīšanās prasmes tika atkārtoti testētas. Iegūtie dati un rezultāti tika rūpīgi analizēti un tika secināts, ka skolēnu klausīšanās prasmes tika uzlabotās, izmantojot interneta avotus. Kā arī tika secināts, ka šie interneta avoti sniedz skolēniem iespēju iepazīties ar dažādām mutvārdu valodas īpašībām tādām kā intonācija, teikumu un vārdu uzsvars. Noslēgumā tika konstatēts ka internetā pieejamie valodas klausīšanās avoti nodrošina skolēnus ar materiāliem par neskaitāmām tēmām. Nobeigumā var secināt, ka autores sākotnēji uzstādītais pētniecības darba mērķis ir sasniegts un hipotēze, kas tika izvirzīta pētījuma sākumā tika pierādīta. Tādējādi, ja valodas klausīšanai tiek ievērotas visas interneta avotu izmantošanas prasības, tad interneta avotu izmantošana viennozīmīgi uzlabo 9. klases skolēnu valodas klausīšanās prasmes.en_US
dc.description.abstractThe purpose of learning the foreign language is to use the language, in other words to communicate. For effective communication two equally essential skills are required: speaking and listening. The Internet provides a great number of free listening materials that expose students to authentic English. In view of the fact that all students are active Internet users, it may be considered that Internet-based resources can be used for teaching listening. Therefore the aim of the Paper was to explore how the Internet-based resources can improve students’ listening skills. For this purpose relevant literature was studied to find out what listening skills are, listening skills required for students of Grade 9 as well as tips on how to choose the Internet-based resources. The chosen method of research was a case study which was conducted with five private students of Grade 9. First, students were asked to fill out Questionnaire to find out their previous experience in listening and using the Internet. Next, students` listening skills were tested using a listening task taken from the Internet. Afterwards 4 lessons, based on listening to the Internet-based resources, were conducted. Also students were provided with the list of Internet-based resources for listening at home. At the end of the research students` listening skills were tested again. The data received were analysed from which it was concluded that the Internet-based resources improve students’ listening skills. What is more they expose students to various features of spoken language such as intonation, sentence and word stress. Finally, listening Internet-based resources provide students with materials on numerous topics. In conclusion, it might be stated that the author of the Paper considers that the aim of the Paper was reached and the hypothesis set at the beginning of the research proved to be right. If all requirements of using the Internet-based resources are taken into account, the Internet-based resources improve the listening skills of students of Grade 9.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleInterneta avoti 9. klases skolēnu klausīšanās prasmju attīstīšanaien_US
dc.title.alternativeInternet-based Resources for Developing Students’ Listening Skills in Grade 9en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию