Show simple item record

dc.contributor.advisorGaitniece-Putāne, Andaen_US
dc.contributor.authorSeļezeņa, Natālijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:57Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:57Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other25460en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11218
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot, vai pastāv nozīmīgas atšķirības jauniešu emocionalitātē. Kā emocionalitātes apakšsakalas tiek izdalītas psihomotorā, intelektuālā un komunikatīvā emocionalitāte. Psihomotorā darbības sfēra tiek raksturota ar cilvēka darbspēju un tieksmi pēc fiziska darba. Intelektuālā darbības sfēra raksturojas ar intelektuālo spēju līmeņi un tieksmi pēc darbības, kas ir saistīta ar prāta/garīgu sasprindzinājumu/piepūli. Komunikatīvā darbības sfēra tiek īstenota saskarsmes vajadzība un tieksme dibināt jaunus sociālus kontaktus. Kopēja emocionalitāte sastāv no trījiem iepriekšminētiem emocionalitates veidiem. Pētījumā piedalījās 60 Rīgas vidusskolas vecāko klašu skolēni. 30 skolēni, vidējais vecums – 17,5 gadi un 30 skolnieces, vidējais vecums – 17,4 gadi. Kā izpētes metode tika izmantota Emocionalitātes diagnostikas metodika (Metodika diagnostiki emocionalnosti/Методика диагностики эмоциональности) (Rusalov, 1997). Tā ir daļa no Individualitātes formāli-dinamisku īpašību aptaujas (Oprosnik formalno-dinamičeskih svojstv individualnosti/Опросник формально-динамических свойств эмоциональности) (Rusalov, 1997). Aptauja ir veidota pamatojoties uz speciālās individualitātes teorijas, kuras mērķis ir izprast, kā bioloģiskie faktori transformējas individuāli psiholoģiskajās īpatnībās. Pētījuma rezultāti parādīja, ka statistiski nozīmīgas atšķirības pastāv tikas komunikatīvās emocionalitātes apakšskalā, kas savukārt nosāka arī kopējas emocionalitātes nozīmīgas atšķirības starp skolnieku un skolnieču izlasēm.Atslēgvārdi: emocijas, emocionalitāte, jaunieši, dzimums, dzimumatšķirībasen_US
dc.description.abstractThe aim of this current study is to examine are there any statistically considerable differences between schoolboys and schoolgirls in their emotionality. There are distributed three kinds of the emotionality: the psychomotorical, the intellectual and the communicative emotionality. The psychomotorical action sphere is characterized with a human capacity and its inclination to a physical work. The intellectual action sphere is characterized with the intellectual capability levels and the inclination to the intellectual action, what is linked with mind/mental efforts or tension. The communicative action sphere is carried out contiguity necessity and inclination to find new social contacts. A general emotionality consists of these three kinds of emotionality. Thirty male and thirty female participants mean aged 17,5 and 17,4 completed measure of Emotionality Diagnostics Method (Rusalov, 1997). It is part of the Questionnaire of Individuality Formally-dynamical Properties (Rusalov, 1997). Questionnaire is grounded/formed on the Special Individuality Theory, which purpose is to understand the way how the biological factors transform into the individual-psychological features. The study findings highlight that statistically considerable differences exist in communicative emotionality, which in same queue determines also considerable differences of the general emotionality between the schoolboys and the schoolgirls selections. Keywords: emotions, emotionality, youngsters, gender, gender differencesen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleEmocionalitātes dzimumatšķirības vecāko klašu skolēniem.en_US
dc.title.alternativeGender Differences in Emotionality for Last Years’ Pupils.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record