Lingvokulturoloģiskās pieejas izmantojums 10.klases skolēnu sociokultūras kompetences attīstīšanā latviešu valodas stundās.
Autor
Careva, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarba Lingvkulturoloģiskās pieejas izmantojums 10. klases skolēnu sociokultūras kompetences attīstīšanā latviešu valodas stundās mērķis bija noskaidrot lingvokulturoloģiskās pieejas izmantojuma lietderību 10. klases skolēnu sociokultūras kompetences pilnveidošanā.
Diplomdarbā ir 6 nodaļas, kurās sniegts pētījuma teorētiskais pamatojums pedagoģiskā, psiholoģiskā, lingvokulturoloģiskā un lingvodidaktiskā aspektā. 5. nodaļā raksturota didaktiskā materiāla izstrāde un aprobācija. 6. nodaļa veltīta skolēnu zināšanu un prasmju dinamikas analīzei.
Tā kā beigu pārbaudījumā skolēni lielākoties prata iekļaut mācību stundās iegūto lingvokulturoloģisko informāciju pārspriedumā, var uzskatīt, ka pētījuma mērķis ir sasniegts.
Atslēgvārdi: sociokultūras kompetence, lingvokulturoloģiskā pieeja, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, rezultātu analīze. The aim of Diploma Paper Use of Linguocultural Approach in Development of Sociocultural Competence of Students of Form 10 during Latvian Language Lessons is to examine the expedience of usage of linguocultural approach in developing of sociocultural competence of students of Form 10.
The Diploma Paper consists of 6 chapters which include theoretical justification of the study in the light of pedagogical, psychological, linguocultural and linguodidactic aspects. Chapter 5 includes description of development and approbation of the didactic material. Chapter 6 is dedicated to analysis of dynamics of knowledge and skills of students.
As in the final test most students demonstrated their ability to include linguocultural information obtained during lessons in essays it can be considered that the aim of the Diploma Paper has been achieved.
Key words: sociocultural competence, linguocultural approach, pedagogical experimenting, analysis of the results.