Show simple item record

dc.contributor.advisorRutka, Lūcijaen_US
dc.contributor.authorLogina, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:21:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:21:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other26195en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11232
dc.description.abstractDarba nosaukums - vecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo reakciju īpatnības un vecāku attieksme pret tām. Darba mērķis - izpētīt bērnu emocionālās reakcijas grupā un vecāku attieksmi pret tām. Katrs cilvēks ir personība ar sev raksturīgu pasaules uztveri, vērtību orientāciju, dzīves pozīciju. Cilvēka dzīve nav iedomājama bez emocijām un jūtām. Mēs nevaram iztikt bez priekiem, ciešanām, dusmām, bez mīlestības un naida. Ir noskaidrots, ka cilvēkam ir pastāvīga vajadzība pēc pārdzīvojumiem un emocionālas piesātinātības. Svarīgs ir arī nosacījums: Lai būtu emocionāla piesātinātība, nepieciešami ne tikai pozitīvie pārdzīvojumi, bet arī negatīvie – ciešanas, neapmierinātība. Cilvēkā nepārtraukti mijās pozitīvās emocijas ar negatīvajām. Emocijas atspoguļo cilvēka vajadzības – pareizāk sakot, kā šīs vajadzības tiek apmierinātas. Viss, kas atvieglo vajadzību apmierināšanu, rada pozitīvu emocionālo pārdzīvojumu. Turpretī, viss, kas kavē to, veicina negatīvas emocijas. Emocijas palīdz orientēties apkārt notiekošajā, novērtēt priekšmetus un parādības atkarība no tā, cik tie ir vēlami vai nevēlami, derīgi vai kaitīgi. Tās bieži vien nosaka mūsu uzvedību. Pirmsskolas vecumā gan vecāki, gan pedagogi veicina bērnu emocionālās reakcijas, kas veidojas uz emocionālo pārdzīvojuma bāzes. Tieši tāpēc es izvēlējos pētīt šo tēmu, lai noskaidrotu bērnu emocionālo reakciju īpatnības, un vecāku attieksmi pret tām. Darba zinātniski teorētisko bāzi veido psihologu, pedagogu, galvenokārt, J. Azarova, G.Svences, Dž. Boulbija, L. Prindules, I. Puškareva, D. Lieģenieces, Ā. Karpovas, A.Vecgrāves, I. Plotnieka, A. Vorobjova, K. Izarda teorētiskās atziņas. Pētījuma bāzi sastāda 23 vecākās grupas bērni un 49 pirmsskolas bērnu vecāki un vecvecākien_US
dc.description.abstractTitle: Peculiarities of Emotional Reactions of Senior Pre-Schoolers and Their Parents' Attitude to Them. Purpose: To research emotional reactions of children in group, and thei parents' attitude to these reactions. Every human is a personality with his perception of the world, his value orientation and life position. Human life is impossible without emotions and feelings. We cannot live without joy, suffering, anger, love or hatred. It has been established that human beings have a need for experiences and emotional depth and intensity. To have this emotional depth and intensity, one needs both positive and negative experiences (suffering, dissatisfaction). Positive and negative emotions constantly alternate in a human being. Emotions reflect human needs or, more specifically, how these needs are met. Everything that provides for meeting of a need, creates a positive emotional experience. However, everything that hinders it, encourages negative emotions. Emotions help human beings to find their way in their context, to assess objects and phenomena in terms of their desirability and usefulness. Emotions often determine our behavior. During the pre-school years both parents and teachers foster the emotional reactions in a child which are formed on the basis of emotional experienes. For this reason I chose to research the problem of peculiarities of children's emotional reactions and their parents' attitude to them. The theoretical basis of this paper is formed by the ideas of psychologists and pedagogues, mostly J. Azarovs, G. Svence, J. Boulby, L. Prindule, I. Puskarevs, D. Liegeniece, A. Karpova, A.Vecgrave, I. Plotnieks, A. Vorobjovs, K. Izard. The research was conducted in a group of 23 children and 49 parents and grandparents.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālo reakciju īpatnības un vecāku attieksme pret tāmen_US
dc.title.alternativeSpecific characters of emotional reactions and parents attitude to them of the oldest preshool age childrenen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record