Skolotāju stereotipi un aizspriedumi attiecībās ar 8.- 9.klašu skolēniem

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Latvijas Universitāte

Language

N/A

Abstract

Klanauskas S. „Skolotāju stereotipi un aizspriedumi attiecībās ar 8.-9. klašu skolēniem” Bakalaura darba mērķis – noskaidrot skolotāju stereotipus un aizspriedumus attiecībās ar 8.-9. klašu skolēniem. Bakalaura darba pētījuma mērķis nosaka sekojošus darba uzdevumus- 1.analizēt pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par : ● skolotāju personību; ● par stereotipiem un aizspriedumiem; ● skolēnu vecumposmu; ● savstarpējā saskarsme; 2. veikt praktisko pētījumu lai noskaidrotu: ● skolēnu un skolotāju viedokli par viņu savstarpējām attiecībām pedagoģiskajā vidē; ● stereotipu un aizspriedumu ietekme uz savstarpējam attiecībām starp skolotājiem un skolēniem. Bakalaura darbā izmantotās pētīšanas metodes: ● pedagoģijas un psiholoģijas literatūras izpēte un analīze; ● aptaujas anketas izveide. Apkopojot un analizējot teorētisko literatūru darba autore secina, ka •lai skolotājs būtu laba personība, ļoti daudz atkarīgs no tā kā skolotājs sevi pasniedz skolēniem; •skolotāju personība ietekme skolēnu personību; •stereotipi un aizspriedumi ietekme skolotāju un skolēnu savstarpējās attiecības, tās uzlabot var tikai paši skolotāji vai skolēni; •skolotāju un skolēnu sadarbība nav iedomājam bez saskarsmes; •skolotājiem un skolēniem nevajadzētu nepazināti izmantot stereotipus un aizspriedumus savstarpējās attiecībās. •8. – 9. klase ir īpašs pusaudžu vecumposms, kas ļoti daudz mācās no piemēriem, ko rada skolotājs •Pētījuma rezultātā pierādījās, ka skolēnu un skolotāju stereotipi un aizspriedumi neietekmē pedagoģisko mācību procesu. Atslēgvārdi: skolotājs, stereotipi un aizspriedumi, skolēni 8.- 9. klase.
Klanauskas S. „Teachers’ stereotypes and prejudice in relationship with 8 - 9 grade pupils” The aim of bachelor’s paper is to examine teachers’ stereotypes and prejudice in relationship with 8 – 9 grades pupils. The following tasks were set to reach the aim: 1.analyze pedagogical and psychological literature regarding: •teachers’ personality; •stereotypes and prejudice; •age groups of pupils. 2.to do the practical research in order to clarify: •pupils opinion regarding their interrelation with teachers’ pedagogical environment; •stereotypes and prejudice influence to mutual relations between teachers’ and pupils. The following methods where used to reach the nominated aim of the paper: •analyzes and summarize of theoretical literature; •work out of questionnaire. The author of this bachelor’s paper has deduced: •teachers’ personality affect pupil personality; •stereotypes and prejudice affect teachers’and pupils mutual relations, those can make better only teacher or the pupil not someone else; •teachers and pupils relations make contact to each other; •teachers and pupils relations it is not necessary to make stereotypes and prejudice to each other; •8. – 9 class it’s a teenager age when they learn from teacher example; •in research results proved that pupils and teachers stereotypes and prejudices undisturbed their study. Key words: teachers’, stereotypes and prejudice, 8 - 9 grade pupils.

Keywords

Citation

Relation

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By