• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lomu spēles kā veids runātprasmes attīstīšanai vidusskolas angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-27163-Andersone_Evita_ea08113.pdf (482.7Kb)
Author
Andersone, Evita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbs ‘Lomu spēles kā veids runāt prasmes attīstīšanai Angļu vidusskolas klasēs’ tika uzrakstīts, lai izpētītu kā lomu spēles veicina runāt prasmju attīstību vidusskolas klasēs. Diplomdarba mērķis bija izpētīt kā lomu spēles veicina runāt prasmju attīstību , kas nepieciešamas vidusskolas skolēniem. Viena gadījuma izpēte notika vienā no Jelgavas vidusskolām. Tā ilga trīs nedēļas. Grupā bija 12 skolēni , trīs lomu spēles tika izveidotas un pielietotas, lai attīstītu skolēnu runāt prasmi angļu valodā. Tika izmantotas sekojošas datu vākšanas metodes : vajadzību analīze, skolēnu runas prasmju vērtēšana 3 lomu spēļu laikā , pašvērtējuma anketa pēc lomu spēlēm un angļu valodas skolotāja anketa. Rezultāti pierādīja, ka lomu spēles attīsta skolēnu runāt prasmes vidusskolas klasēs. Pierādījās, ka skolēni gūst gandarījumu piedaloties lomu spēlēs un ir aktīvi lomu spēļu dalībnieki. Tika secināts ,ka lomu spēles veicina runāt prasmes attīstību vidusskolas klases angļu valodas stundās.
 
The Diploma paper ’Role play as a Means to Develop Speaking Skills at Secondary School English Lessons’ was written to examine how the role play contributes to the development of speaking skills. The aim of the Diploma Paper was to explore how role plays facilitate the development of speaking skills needed for Secondary school students. The case study took place in one of Jelgava Secondary schools. It lasted for three weeks. A sample consisted of 12 Secondary school students. Three role plays were applied in order to facilitate the development of students’ speaking skills. The methods of data collection, such as needs analysis before the role play , observation during the role plays, teacher’s interview and a questionnaire after the role play were used. The results proved that role plays facilitate the develop students’ speaking skills. It also shows that students enjoy participation in the different role plays and are active participants. It was concluded that role plays facilitates the development of students’ speaking skills in Secondary School English classes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11262
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV