Burtu apguve 5-6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Reinsone, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skalberga, Anita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lindas Reinsones pētījumā tiek apskatīta un analizēta burtu apguve 586 gadu vecumā
pirmsskolas izglītības iestādē.
Pētījuma teorētiskajā daĜā balstoties uz psihologa Ž. Piažē teoriju, pedagoăijas
zinātnieku – D. Lieăenieces, Ā. Ptičkinas, S. Tūbeles un psihologu – D. ElkoĦina, G. Svences
un I. Puškareva atziĦām, autore analizē burtu apguvi un lasītprasmi, lasītmācīšanās metodes
un paĦēmienus, pirmsskolas vecuma bērnu, 586 gadi, attīstību.
Pētījuma empīriskajā daĜā autore analizē, kā burtu mācīšanas metodiskie paĦēmieni
ietekmē burtu apguves procesu 5 – 6 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē X.
Izstrādāto teorētisko un empīrisko pētījumu, iespējams izmantot pirmsskolas izglītības
iestādē darbā ar bērniem, apgūstot burtus un lasītprasmi.
Atslēgvārdi: burtu apguve, lasītprasme, bērns 5 – 6 gadu vecumā, veseluma pieeja. In Linda Reinsone’s research letters’ acquirement by 586 years old children in
preschool educational institution is overviewed and analyzed.
In the theoretical part of the study the author analyses letters’ acquirement and reading
literacy, methods and techniques of reading teaching, preschool age (586 years old) children’s
development. Her study is based on psychologist Piazhe theory as well as on pedagogics
scientists’ 8 D. Liegeniece’s, A. Ptichkina’s, S. Tubele’s and psychologists’ 8 D. Elkonina, G.
Svence’s un I. Pushkareva conclusions.
In the empirical part of the research the author analyses how letter teaching
methodological techniques influence letters’ acquirement process in 5 86 years old children in
the preschool educational institution X.
The elaborated theoretical and empirical study can be used in preschool educational
institutions working with children acquiring letters and reading literacy.
Keywords: letters’ acquirement, reading literacy, 5 – 6 years old children, entirety
approach.