Cilvēka figūras skicēšana mākslas skolas 4.klasē
Author
Logina, Dagnija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums ir „Cilvēka figūras skicēšana mākslas skolas 4.klasē”.
Diplomdarba mērķis ir izveidot uzdevumu kopu cilvēka figūras skicēšanai un pārbaudīt tās lietderību mākslas skolā.
Diplomdarbā tiek apskatīta teorētiskā informācija par skicēšanu, gūts ieskats Rembranta van Reina kā zīmētāja mākslinieciskajā darbībā, izpētīts sākumskolas skolēnu vecumposms, un mākslas skolas zīmēšanas priekšmeta programma, kā arī aprakstītas piemērotākās mācību metodes un didaktiskās prasības mācību uzdevumiem. Ir izveidota un praksē pārbaudīta uzdevumu kopa cilvēka figūras skicēšanai. Ir izanalizēti skolēnu darbi un izdarīti secinājumi, kuros atklājas, ka skolēni ir ieguvuši nepieciešamās prasmes cilvēka figūras skicēšanai, līdz ar to, var secināt, ka diplomdarba mērķis ir sasniegts. The title of the graduation paper is ˝ Sketching of human figure in 4th grade of art school ”.The aim of the graduation paper is to develop a set of the tasks that help to cultivate the skills needed for human figure sketching and to test their suitableness for art school students.
This graduation paper deals with Rembrandt van Rijn drawings. The theoretical basis for sketching, the characteristics of primary school students, drawing lessons’ plans, teaching methods and didactic standards for drawing learning tasks are examined in this graduation paper.
The set of the tasks to help cultivate the skills for human figure sketching has been developed and tested. The analysis of students’ drawings has been carried on and conclusions approving that students have acquired skills needed for human figure drawing have been made. Therefore the aim of the diploma paper has been achieved.