Hiperaktivitātes, sociālās kompetences un pašcieņas saistība pusaudžiem.
Autor
Poudžiunas, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pastāv saistība starp hiperaktivitāti, sociālo kompetenci un pašcieņu. Pētījumā piedalījās 80 pusaudži. Pētījumā tika izmantotas šādas metodes: Rozenberga pašcieņas aptauja (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg, 1965) un Ahenbaha jaunieša pašnovērtējuma aptauja (vecums 11-18 gadi) (Youth Self – Report, Achenbach, T.M., Rescorola, L.A., 2001). Pētījuma rezultāti uzrāda, ka pastāv statistiski nozīmīga negatīva korelācija starp attiecību problēmu un pašcieņas un hiperaktivitātes un pašcieņas rādītājiem, savukārt statistiski nozīmīga pozitīva korelācija pastāv starp attiecību problēmu un hiperaktivitātes rādītājiem.
Pētījuma rezultātus iespējams varētu izmantot skolotāji, sociālie pedagogi un citi profesionāļi, kuri savā darbā saskaras ar hiperaktīviem bērniem un vēlas labāk izprast viņu grūtības un vajadzības.
Atslēgas vārdi: pusaudzis, UDHS, sociālā kompetence, pašcieņa The aim of the research was to ascertain whether there exist a correlation between hyperactivity, social competence and self-esteem. There were used such methods: Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965) and Youth Self – Report (Achenbach, T.M., Rescorola, L.A., 2001). The results of research shows that there are statistical significant negative correlation between relationship problems and self-esteem and hyperacitivty and self-esteem, but statistical significant positive correlation is between relationship and hyperactivity indices.
The results probably could be used by teachers and other professionals, which are working with children with hyperactivity and want’s better realize they difficulties and needs.
Key words: adolescent, ADHD, social competence, self-esteem