Show simple item record

dc.contributor.advisorMargeviča- Grinberga, Ievaen_US
dc.contributor.authorCera, Evitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:06Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:06Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other28098en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11278
dc.description.abstractDarba nosaukums: 5 un 6 gadīgu bērnu sensoro spēju sekmēšana spēlēs. Darba mērķis: izzināt pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju pieredzi un tās sekmēšanas iespējas spēlēs. Darba pirmajā daļā autore analizē bērnu sensoro spēju attīstības likumsakarības, to nozīmi bērnu attīstībā kopveselumā. Otrajā daļā tiek apskatītas spēles atšķirības, to funkcijas psihologu un pedagogu skatījumā, kā tās sekmē bērnu attīstību un sensoro spēju pieredzi, izvirzot nosacījumus bērna attīstības veicināšanai. Trešajā daļā autore veic praktisko izpēti, kā ar spēļu palīdzību var izzināt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju pieredzi. Pētījums veikts Bauskas novada X pirmsskolā, sešgadīgo bērnu grupā. Pētījumā piedalījās 10 bērni, 10 pedagogi. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka spēles sekmē bērnu sensoro spēju attīstību. Darba saturs: darba apjoms 92 lpp., 26 attēli, 3 tabulas, 29 pielikumi. Atslēgvārdi: sensorais, intelekts, spēle.en_US
dc.description.abstractThe topic of the paper: Promotion of the sensory abilities of 5 and 6 year-old children through games. The aim of the paper: to study the pre-school age children’s experience of sensory abilities and opportunities of promoting them through games. In Part 1 the author analyses regularities of the development of children’s sensory abilities, their significance in children’s development as a whole. Part 2 examines differences of games, their functions viewed by psychologists and teachers, how they promote children’s development and experience of sensory abilities, by setting conditions for encouraging child’s development. In Part 3 the author carries out practical investigation, how to explore senior pre-school age children’s experience of sensory abilities with the help of games. The study has been carried out in a group of six-year-old children of Nursery school X, Bauska region. 10 children and 10 teachers took part in the present study. In the course of the study the propounded hypothesis, that games promote the development of children’s sensory abilities, proved true. The contents of the paper: the amount of the paper 92 pages, 26 pictures, 3 tables, 29 appendixes. The keywords: sensory, intellect, game.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.title5 un 6 gadīgu bērnu sensoro spēju sekmēšana spēlēsen_US
dc.title.alternativePromotion of the sensory abilities of 5 and 6 year-old children through gamesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record