• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teātra sporta tehnikas vidusskolas klašu skolēnu tekošas runas uzlabošanai angļu valodas stundās

Thumbnail
View/Open
299-28546-Karkle_Ketija_kk08357.pdf (725.5Kb)
Author
Kārkle, Ketija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā tiek izskatīts jautājums par teātra sporta tehnikām vidusskolas klašu skolēnu tekošas runas uzlabošanai. Diplomdarba mērķis ir izpētīt un noskaidrot vai teātra sporta tehnikas var tikt izmantotas, lai uzlabotu vidusskolas klašu skolēnu tekošas runas prasmes angļu valodas stundās. Lai sasniegtu darba izvirzīto mērķi, diplomdarba autore kā izpētes metodi ir izvēlējusies gadījuma izpēti, kas tika veikta Rīga Angļu Ģimnāzijas 10. un 11. klasē prakses laikā, kas ilga no 2012. gada 22. februāra līdz 22.martam. Gadījuma izpētes metodes ir intervija ar angļu valodas skolotāju (mentori), vidusskolas klašu skolēnu prezentāciju un aptaujas analīze. Intervijas mērķis bija uzzināt skolotājas viedokli par dažādiem aspektiem, kas saistīti tieši ar angļu valodas mācību procesu abās gadījuma izpētes klasēs, kā arī rast atbildes uz jautājumiem, kas ir nozīmīgi tālākai gadījuma pētījuma norisei. Pēc pirmo mutisko prezentāciju uzstāšanās tika veikta rezultātu analīze, lai uzzinātu skolēnu pašreizējo tekošas runas līmeni. Tika izpētītas un izvēlētas vispiemērotākās teātra sporta tehnikas atbilstoši skolēnu mācību programmas prasībām un interesēm, lai tiktu uzlabotas tekošas runas prasmes angļu valodas stundās. Ar otro mutisko prezentāciju uzstāšanās palīdzību tika noteiktas skolēnu tekošas runas prasmes pēc teātra sporta tehniku izmantošanas angļu valodas stundās. Pēc prezentāciju uzstāšanās datu analīzes tika veikta skolēnu aptauja, kuras mērķis bija noskaidrot skolēnu domas un attieksmi par teātra sportu un tā tehniku efektivitāti kā mācību līdzekli angļu valodas stundās. Saskaņā ar apkopotajiem datu un aptaujas rezultātiem pierādījās, ka teātra sporta tehnikas, kuras tika izmantotas angļu valodas stundās, lai uzlabotu skolēnu tekošu runu ir efektīvas. Arī paši skolēni teātra sportu atzīst kā efektīvu un interesantu veidu tekošas runas uzlabošanai. Pēc veiktās izpētes var secināt, ka jebkura no teātra sporta tehnikām var tikt piemērota gan kā mācību līdzeklis stundai tekošas runas uzlabošanai, gan kā stresa mazināšanas paņēmiens pirms skolas eksāmeniem. Kā arī tika secināts, ka teātra sports uzlabo skolēnu pašpārliecinātību, radošumu, spontanitāti un spēju piemēroties dažādām situācijām.
 
The Diploma Paper deals with Theatresports techniques to improve secondary school students’ fluency of speaking. The aim of the Diploma Paper is to find out how Theatresports techniques can be used to improve secondary school students’ fluency of speaking in English lessons. The author of the Paper has chosen the case study as the research method in order to achieve the aim. It was carried out in Riga English Grammar School in Grade 10 and 11 during the teaching practice from February 22 till March 22, 2012. Interview with the English teacher (mentor) aim, students’ presentations analysis and the questionnaire to students aim were used as data collection methods. After the first students’ performance of oral presentations students’ speaking fluency was determined. Different Theatresports techniques were analysed and adapted to the needs and curriculum of the case study participants to improve their fluency of speaking. The second performance of students’ oral presentations was organised to find out the results of the speaking fluency after using Theatresports techniques in English lessons. The analysis of the data results showed that Theatresports techniques which were used to improve secondary school fluency of speaking were effective, and students slightly improved their speaking fluency. The data from the questionnaire revealed that students found Theatresports techniques to be effective and interesting way to improve their fluency of speaking. After the research the author concludes that all Theatresports techniques can be adapted and used in English lessons in various ways, for instance, as a teaching tool to improve fluency of speaking, as a stress release before exams, or as an increase of students’ confidence, creativity, flexibility and spontaneity.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11282
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV