Fonemātiskās uztveres pilnveide 1.-2. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem
View/ Open
Author
Seržāne, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma „fonemātiskās uztveress pilnveide 1. – 2. klases skolēniem ar mācīšanās traucējumiem” mērķis ir teorētiski un empīriski izpētīt un veikt fonemātiskās uztveres pilnveidi 1. – 2. kalses skolēniem ar mācīšanās traucējumiem, lai uzlabotu skolēnu sekmes un pilnvērtīgāku iekļaušanos klases kolektīvā.
Baklaura darbs ir izstrādāts divās nodaļās, kas ir: teorētiskais pētījums par fonemātisko uztveri, mācīšanās traucējumiem un raksturoti 1. – 2. klases skolēni, kā arī empīriskais pētījums, kurā veikta fonemātiskās uztveres pilnveide un izmantojot bērnu produktu analīzes metodi, analizēti skolēnu diktāti un atstāstījumi, intervēts skolas logopēds, lai noskaidrotu ar kādām metodēm tiek strādāts ar šiem skolēniem.
Rezultātā veikti secinājumi, par empīriskā pētījuma norisi, sasniegtajiem rezultātiem un skolēnu attīstību.
Atslēgas vārdi:
Fonemātiskās uztveres pilnveide, mācīšanās traucējumi, 1. – 2. klases skolēni. The goal of the reasearch “Improvement of phonematical perception between first and second grade students with learning disorders” is to theoretically and empirically investigate and develop phonematical perception methods for first and second grade students with learning disorders to improve student grades and proper integration in class.
Bachelor thesis is divided into two parts: theoretical and empirical. Theoretical part includes study of phonematical perception, learning disorders and description of first and second grade students. Empirical part consistsof a research where improved phonematic perception is developed and by using the method of children product analysis several tests and essays of students are analyzed, and school’s speech therapist was interviewed to find out what kind of methods are used with these students.
As a result conclusions ar drawn about empirical research process, obtained results and student development.
Keywords:
Improvements of phonematic perception, learning disorders, first and second grade students.