Vērtīborientēta Rūdolfa Blaumaņa noveļu apguve 11.klasē.
Автор
Kalniņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikute, Elita
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats – „Vērtīborientēta Rūdolfa Blaumaņa noveļu apguve 11. klasē”. Centrālā problēma – kā ievirzīt skolēnu R. Blaumaņa mākslas vērtību pasaulē. Mērķis - izveidot metožu un uzdevumu kopu, kas palīdzētu izvirzītās problēmas risināšanā.
Diplomdarbam ir ievads un trīs nodaļas. 1. nodaļā, padziļinātās studijās iepazīstot teorētisko literatūru, dots ieskats R. Blaumaņa dzīvē, daiļradē un vērtību pasaulē. 2. nodaļā dots 11. klases kolektīva raksturojums, izklāstīta mācību satura atlase, plānošana, izmēģinājuma iecere, kā arī raksturoti sagatavotie mācību materiāli. 3. nodaļā izklāstīta R. Blaumaņa personībai un literatūrai veltīto stundu norise.
Par galveno sadarbības rezultātu tiek uzskatīts tas, ka skolēnos ir radusies izpratne par R. Blaumaņa mākslas vērtību pasauli, kā arī vairākos jauniešos ir vērojama vērtību aktualizācija.
Diplomdarbs paredzēts skolēniem, kā arī esošajiem un topošajiem literatūras skolotājiem. The theme of diploma work is „Vētīborientēta Rūdolfa Blaumaņa noveļu apguve 11. klasē”. The central problem in this work is how to direct the pupil in R. Blaumaņa world of art values. The aim – to form a body of methods and targets, who could help to solve the problem.
Diploma work has introduction and three chapters. In the first chapter has been given theoretical opinion of R. Blaumaņa life, creation and world of art values. In the second chapter has been given the description of the eleventh class. There has been stated the selection of lessons content, planning, probation contrivance and description of material profile. In the third chapter has been given devoted lessons process to R. Blaumaņa personality and literature.
The main result of cooperation is that pupil has realization about R. Blaumaņa world of art values as well as many pupils show actualization of values.
Diploma work is provided for pupils and new literature teachers.