• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Latviešu 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Vidusskolēnu, vecāku un skolotāju ekspektāciju sakarības sadarbības pilnveidē

Thumbnail
View/Open
299-29901-bakalaura.darbs.pdf (1.863Mb)
Author
Jurkeviča, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Lindas Tīrmanes bakalaura darbā "Vidusskolēnu, vecāku un skolotāju ekspektāciju sakarības sadarbības pilnveidē" veica izpēti par sakarībām starp ekspektācijām. Autore pievērsusies ekspektāciju un to sakarību izzināšanai konkrētā kultūrvidē. Veikts hibrīdais pētījums, kura kvalitatīvā bāze ir darbības pētījums, kuram seko kvantitatīvais pētījums. Darbības pētījumā teorija tiek miksēta ar empīriju ciklveidīgi. Autore, izmantojot šo pētījuma veidu, veica reālas problēmsituācijas analīzi un konkrēta risinājuma meklēšanu, savukārt kvantitatīvajā pētījumā tika veikti ekspektāciju sakarību mērījumi skolas un ģimenes sadarbībā. Pētījumā atklātais sadarbības algoritms lasītājam būs noderīgs, iesaistoties skolas un ģimenes sadarbībā, lai īstenotu tās pilnveidi. Bakalaura darbā lasītājs atradīs daudz saistoša materiāla pārdomām. Atslēgas vārdi: pedagoģija, ekspektācijas, skolas un ģimenes sadarbība, organizācija, motivācija, kompetences
 
In bachelor’s work of Linda Tirmane: „Pupil’s, parent’s and teacher’s coherences of expectations in perfection of collaboration” are reached coherences between expectations. Authoress has focused on cognition of expectations and coherence of expectations in concrete culture setting. There is made hybrid research, which qualitative base is action research after which follows quantitative research. In action research theory is mixed with emphiry in a cyclic way. Authoress was used this kind of research for situation’s analysis with looking for concrete solutions, whereas in quantitative research there was made measures for coherences of expectations in school and family collaboration. Algorythm which is find in research will be useful to reader for perfection in school and family collaboration. In bachelors work reader will find a lot of material to contemplate. Key words: pedagogy, expectations, school and family collaboration, organization, motivation, competencies
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11303
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV