Show simple item record

dc.contributor.advisorBite, Ievaen_US
dc.contributor.authorLapsiņa, Ineseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:09Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:09Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29922en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11304
dc.description.abstractPētījuma ietvaros tika apzinātas uzvedības problēmas bērniem ar receptīvās valodas traucējumiem, saistībā ar vecāku audzināšanas pieeju un noskaidrots, vai receptīvās valodas traucējumiem ir mediatora efekts vecāku audzināšanas pieejai un bērna uzvedības problēmām. Izlase: 32 bērni, mātes un 15 skolotāji. Izmantota bērna uzvedības novērtējuma anketa, adaptētas un pielietotas Alabamas audzināšanas aptauja – pirmsskolas variants, Receptīvās valodas pārbaudes metode. Pētījumā atklājās saistība starp receptīvās valodas traucējumiem un gulēšanas grūtībām, noslēgšanos sevī un uzmanības nenoturību. Pozitīva audzināšanas pieeja, pēc pētījuma rezultātiem, pozitīvi ietekmē bērna receptīvās valodas prasmes un ir negatīvi saistīta ar gulēšanas grūtībām. Receptīvās valodas traucējumu kā mediatoru starp pozitīvu audzināšanas pieeju un gulēšanas grūtībām pētījuma rezultāti neapstiprināja. Atslēgas vārdi: receptīvās valodas traucējumi, uzvedības iezīmes, vecāku audzināšanas pieeja.en_US
dc.description.abstractBehavior problems of children with receptive language disorders were studied in connection with parenting style. Another research question was about the receptive language disorder mediator effect between parenting style and behavior problems of children. 32 children, mothers and 15 teachers participated in the study. A Child Behavior Checklist, was used. The Alabama Parenting Questionnaire – Preschool Revision, Test for Reception of Grammar were adopted and used in this study. The results revealed a significant connection between receptive language disorders and sleep difficulties, withdrawal and attention problem. Positive parenting, according to the study results, has a positive effect on children’s receptive language skills and a negative effect on sleep difficulties. No confirmation in the study was found for receptive language disorder mediator effect between positive parenting and sleep difficulties. Key words: receptive language disorder,behavioral problems, parenting styleen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titlePirmsskolas vecuma bērnu receptīvās valodas traucējumi, uzvedības iezīmes saistībā ar vecāku audzināšanas pieejuen_US
dc.title.alternativeThe Relation of Preschoolers' Receptive Language Disorders, Behaviour Difficulties and Parenting Practiceen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record