Kritiskās domāšanas pedagoģiskās sistēmas izmantojums tekstveides jautājumu apguvei latviešu valodas stundās 5.klasē
Author
Ločmele, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zaiceva, Ārija
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Kritiskās domāšanas metodiskās sistēmas izmantojums tekstveides jautājumu apguvei latviešu valodas stundās 5.klasē” ir izvirzīts mērķis izveidot kritiskās domāšanas metodiskās sistēmas variantu tekstveides pamatu apguvei latviešu valodas stundās 5.klasē un aprobēt to pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā.
Diplomdarbs sastāv no 4 nodaļām, kurās apkopota teorētiskās literatūras studijās un pedagoģiskās novērošanas praksē gūtā pieredze par kritiskās domāšanas nozīmību mūsdienu mācību procesā, izanalizēti daži 5.klases mācību līdzekļi kritiskās domāšanas attīstīšanas aspektā tekstveidei veltītajās stundās, ietverts arī pusaudžu pedagoģiski psiholoģiskais raksturojums un dažas 5.klases skolēnu individuālās pedagoģiski psiholoģiskās īpatnības, izveidots mācību metodiskais variants kritiskās domāšanas attīstīšanas aspektā un veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarba rezultātu analīze. An objective of gradulation work „The methodic system of critical thinking use text composition issue acquirement for latvian language lessons in the 5th class” is to develope a variant of metodical system of critical thinking for aquisition of text composition base in latvian language lessons in the 5th class and approbate this system in pedagogical experiment.
Gradulation work consists of 4 section. In this work is generalized expierence about critical thinking importance in nowedays learning process from theoretical literature and pedagogical supervision, are analised some education means for critical thinking processing in 5th class to inquire about text composition. Here are also described pedagogical and psychological characteristic of teenagers and specify some individualities of the fifth class pupils, formulated educational variant of metodical system of critical thinking education and analysed results of pedagogical experiment.