Vērtību aktualizācijas iespējas J.Klīdzēja personības un romāna "Cilvēka bērns" apguves stundās 7.klasē.
Автор
Sproģe, Inese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba temats ir „Vērtību aktualizācijas iespējas J. Klīdzēja personības un romāna „Cilvēka bērns” apguves stundās 7. klasē”, mērķis - izstrādāt mācību metodiskās sistēmas variantu, kas veicinātu 7. klases skolēnu izpratni par vērtībām J. Klīdzēja romānā „Cilvēka bērns” , to aktualizāciju skolēnu vērtību skalā.
Diplomdarbā apkopota un izvērtēta vērtīborientējošas mācību pieejas nozīmība literatūras apguvē. Izpētīta un iepazīta J. Klīdzēja daiļradē paustā vērtību sistēma.
Veidojot mācību metodiskās sistēmas variantu, apzināti Īles pamatskolas 7. klases skolēni, noskaidrota viņu attieksme pret vērtībām, iepazītas pusaudžu vecuma īpatnības.
Balstoties uz J. Klīdzēja romānā „Cilvēka bērns” paustajām vērtībām, izstrādātas un praksē īstenotas 8 literatūras stundas, kurās, iepazīstot Boņa attieksmi pret dažādām vērtībām, skolēni izvērtē to nozīmi savā dzīvē. The Theme of this Diploma Paper is ”Possibilities of value activating by personality J. Klīdzējs and novel „Čilvēka bērns” in mastering lessons for 7 th class”. The objective of this report is to produce the variant of the methodical system of lessons which promotes understanding of 7 th class pupils’ for value in the J. Klīdzējs novel „Cilvēka bērns” and the activating in the scale of values.
In approach of values orientation there is summarized and estimated the importance of acquiring the literature.
Forming the variant of the methodical system of lessons, conscios the 7th class students of Īle primary school, their attitude is found against values, age of teenagers features are known.
Leaning on the expresed values of J. Klīdzējs novel „Cilvēka bērns” there are produced and carried out in practice 8 literature lessons in which, knowing Boņus attitude against various values, pupils estimate the value in their life.