Medicīnas māsu tālākizglītības motivācijas nosacījumi
Author
Jakovicka, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā aprakstīts pētījums par medicīnas māsu tālākizglītības motivācijas nosacījumiem.
Pētījuma mērķis: izpētīt Latvijā parktizējošo medicīnas māsu tālākizglītības motivācijas nosacījumus.
Darbs sastāv no ievada, četrām nodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu un literatūras saraksta ar sešdesmit sešām vienībām.
Darba apjoms ir 83 lappuses, ar vienu pielikumu.
Pirmajā nodaļā analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par motivāciju un motivācijas veicināšanas mūsdienu pieredzi.
Otrajā nodaļā raksturotas pieaugušo vecumposma psihofizioloģiskās īpatnības.
Trešajā nodaļā skaidrota medicīnas māsu tālākizglītības organizācija un normatīvie akti, kas nodrošina tālākizglītības iespējas medicīnas māsām Latvijā.
Ceturtajā nodaļā aprakstīta medicīnas māsu tālākizglītības mūsdienu motivācijas nosacījumu izpēte.
Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze: medicīnas māsu tālākizglītības motivāciju ietekmē vairāki nosacījumi:
- tiek nodrošināta medicīnas māsu līdzdalība mācību procesā,
- atkarībā no medicīnas māsu izglītības līmeņa vajadzību apmierināšana pēc jaunām zināšanām medicīnā un informāciju tehnoloģijās. In this work is described a research on the conditions of motivation for a nurse’s further education.
Goal of the research: to explore conditions of motivation for further education of nurses that practise in the territory of Latvia.
Work consists of an introduction, four chapters, conclusion, bibliography and a list of other sources used (66 units).
Size of the work is 83 pages with one appendix.
In the first chapter pedagogic and psychological literature about motivation and present-day experience concerning motivation stimulation is covered.
The second chapter covers psychophysiological peculiarities of a grown-up.
In the third chapter is explained the organization of a nurse’s further education and regulations that ensure possibilities of further education for medical nurses in Latvia.
In the fourth chapter an experimental test about conditions of present-day motivation for a further education of a medical nurse is described.
During the research a hypothesis was confirmed: motivation of further education of a nurse is being affected by a range of factors:
- involvement of a nurse in learning process in ensured,
- according to the level of a nurse’s education demands for fresh knowledge in medicine and information technologies are met.