9. klašu skolēnu neveiksmes mācībās, to cēloņi un novēršanas iespējas
Author
Borovska, Marika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Daiga
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir 9. klašu skolēnu neveiksmes mācībās, to cēloņi un novēršanas iespējas. Darbā aprakstīts pusaudžu vecumposms, aplūkoti mācīšanās traucējumi, to cēloņi un novēršanas iespējas, kā arī izpētītas 9. klašu skolēnu neveiksmes mācībās, to cēloņi un novēršanas iespējas.
Darba mērķis ir izpētīt 9. klašu skolēnu neveiksmes mācībās, to cēloņus un novēršanas iespējas.
Pētījuma rezultātā secināts, ka visbiežāk sastopamās 9. klašu skolēnu neveiksmes mācībās ir: neapgūtas vai slikti apgūtas tēmas, nepietiekamas zināšanas, neizpildīti darbi, grūtības saprast uzdevumus. Šīs neveiksmes visbiežāk izraisa: slinkums, skolas kavēšana vai neregulārs apmeklējums un neregulārs darbs.
Lai neveiksmes mācībās novērstu skolēniem jāpievērš lielāka uzmanību mācībām, regulāri jāapmeklē skola, bet skolotājiem jāsniedz konsultācijas, kā arī skolēnu jāapmāca individuāli.
Atslēgvārdi: neveiksmes mācībās, anketaptauja, novēršanas iespējas, pusaudži. The theme of the bachelor paper is “The failures 9th graders in the learning, their reasons and possibilities of prevention”. The research is based on the study of teenager age limit, also the study of the teaching failures of the ninth class. The look is also taken on the failures in the teaching, its causes and preventability.
The aim of this work is to study the failures in teaching of the ninth class, the reasons and pssibilities of preventing them.
Research result is given conclusion that the most failures in teaching the ninth class made are : undigested or not enough acquired themes, not having sufficiently knowledge, undone homeworks, the problems of understanding the exercises. These failures mainly cause: idleness, preventing the studies, not regular done work or undone work.
To prevent the failures in teaching, it is necessary to give more attention to education, to attend the school regulary, but the work of teachers is to give the consultation hours, and also to offer to individually teaching.
The keywords: the failures in teaching, survey, the possibility of preventing, teenagers.