Lomu rotaļas runas attīstības sekmēšanai vecākās grupas bērniem pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Zute, Nora
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba nosaukums „ Lomu rotaļas runas attīstības sekmēšanai vecākās grupas bērniem pirmsskolas izglītības iestādē”.
Darba teorētiskā daļa balstās uz pedagoģiski psiholoģiskās literatūras izpēti un analīzi par runas attīstības sekmēšanu vecākās grupas bērniem pirmsskolas izglītības iestādē, par lomu rotaļu ietekmi uz to.
Darba praktiskajā daļā veikta vecāku un pedagogu anketēšana par bērnu runas attīstību, un pedagoģiskā novērošana.
Darba izpētes rezultātā iegūtas atziņas par bērnu runas attīstību sekmējošiem faktoriem:
-pētījums apstiprināja autores pieņēmumu, ka lomu rotaļas sekmē bērnu runas attīstību vecākajā pirmsskolas izglītības iestādes grupā;
-pētījumā apstiprinājās viedoklis, ka bērnu runas attīstība ir atkarīga no vairākiem faktoriem: no pieaugušo attieksmes pret bērnu, no vides ietekmes, no bērnu saskarsmes ar saviem vienaudžiem un citiem bērniem.
Atslēgvārdi: runa, valoda, rotaļas. The name of this paper is „Role Plays for Stimulating Speech Development for Elderly Group Children of a Pre-school Educational Establishment”.
The theoretical part of this paper is based on the research of the pedagogical-psychological literature and the analysis on stimulating speech development for elderly group children of a pre-school educational establishment and the role play impact on the speech development.
In the practical part of this paper the inquiry on children speech development involving both parents and teachers and pedagogical observation have been carried out.
As a result of this research the following conclusions about factors stimulating children speech development have been made:
this research has confirmed the author’s assumption that role plays stimulate the speech development of the elderly group children in a pre-school educational establishment;
an opinion reached by this research has been confirmed that the development of children speech depends on several factors as the grown-up attitude towards a child, the environmental impact