Vidusskolas skolēnu sociālo prasmju attīstība grupu prezentācijās angļu valodas stundās.
Автор
Radzihovska, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Viens no svešvalodas mācīšanas mērķiem skolā ir sociālo prasmju attīstība, lai skolēni varētu veiksmīgi piedalīties studiju procesā. Bieži tas nenotiek agrā vecumā, tāpēc vēlāk dzīvē tas rada grūtības saziņā.
Nav noslēpums, ka jaunieši meklē savu identitāti un cieš no izolācijas un atdalīšanās, viņi izjūt nepieciešamību pēc atbalsta. Šī diplomdarba tēmas izvēli noteica autores novērojumi, ka skolēni bieži vien tiecas pēc pašaktualizācijas bet nesasniedz to.
Šī diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kuras sociālās prasmes spēlē būtisku lomu grupu prezentāciju angļu valodas stundās uzlabošanā.
Izvēlēta pētījuma metode ir gadījuma pētījums. Tas palīdzēja autorei noskaidrot pašas būtiskākās sociālās prasmes grupu prezentācijām. Dati tika savākti ar novērošanu, anketu un dažāda veida pašvērtējumu palīdzību. Visnepieciešamākās sociālās prasmes no nākotnes skolotāju viedokļa bija: katra piedalīšanās (vienlīzdīgi), ideju ieviešana, vienošanās atrašana. Kaut arī pētījums skolā parādīja citas sociālās prasmes, kuras bija nepieciešams attīstīt konkrētajā 12.klasē: būt atbildīgam, vienošanās atrašana, uzdevuma zināšana.
Dotās tēmas izmeklēšana jāturpina, tā kā problēma ir aktuāla mūsdienu sabiedrībā. Sociālās prasmes ir ārkārtīgi svarīgas piedalīšanās grupā. Saziņa izmantojot svešavalodas ir process pastāvīga attīstībā. Un tāpēc cilvēkiem jāapgūst prasmes, kuras samazina stresu saziņas procesā. One of the goals of foreign language teaching at school is the development of social skills so that the students could successfully participate in studying process. Often that does not happen at early age, so it causes problems in socializing in real life.
It is common knowledge that young people are looking for their identity and suffering from isolation and detachment and they need support. The choice of the theme of the present Diploma Paper was determined by the author’s observations of the students striving for self-actualization and failing to achieve it.
The aim of the Diploma Paper is to find out which social skills play essential role for improving students’ group presentations in English lessons.
The chosen research method was a case study. It helped the author to find out the most essential social skills for successful group presentations. The data were collected through observations, questionnaires, and student self-evaluation forms. The most significant social skills from future teachers’ point of view were: everyone participating (equally), contributing one’s ideas, and coming to consensus. Although the study at secondary school emphasized the other social skills necessary to be developed in the particular Grade 12: being responsible, coming to consensus, knowing one’s task(s).
The investigation of the present theme should be continued, as the problem is topical for the modern society. Social skills for performing in a group are exceptionally important. Communication using foreign languages is in the process of constant development. And therefore people have to acquire the skills that reduce the stress while socializing.