4 - 5 gadu vecu bērnu pašapziņas veidošanās audzināšanas procesā pirmsskolā
Author
Vanaga, Asja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Asja Vanaga
Darba tēma: 4-5 gadu vecu bērnu pašapziņas veidošanās audzināšanas procesā pirmsskolā
Darba veids: Maģistra darbs
Studiju programma: Pedagoģijas maģistrs (pirmsskola)
Darba zinātniskais vadītājs: prof.Dr.psych.Lūcija Rutka
Maģistra darbā aprakstīta 4-5 gadu vecu bērnu personības attīstība un svarīgākās pašapziņas veidošanās iezīmes šajā vecumā.
Darba mērķis ir izpētīt bērna pašapziņas attīstību sekmējošos faktorus, kā arī pirmsskolas un bērnu vecāku sadarbības nozīmi audzināšanas procesā.
Darbs sastāv no divām nodaļām. Pirmās nodaļas mērķis ir izpētīt teorētisko literatūru par 4-5 gadu vecu bērnu fiziskās, kognitīvās un psihosociālās attīstības nozīmi pašapziņas un „Es” tēla attīstībā.
Otrā nodaļā ir analizēti bērna pašapziņu veicinoši vingrinājumi, to efektivitāte, un pirmsskolas audzināšanas procesa ietekme uz bērna pašapziņas veidošanos. Atspoguļota pozitīva bērnu pašapziņas dinamika, veicot praktiskos vingrinājumus.
Darbs kopumā izklāstīts 74 lappusēs, tajā iekļautas 6 tabulas un 21 attēls.
Darbā izmantoti 36 literatūras avoti un pievienoti 8 pielikumi.
Atslēgas vārdi: pašapziņa, vidējais pirmsskolas vecums, audzināšana. The author: Asja Vanaga
The theme: Development of self-confidence in preschool of 4-5 years old children
Kind of work: Master
Studies: Pedagogy Master (preschool)
Scientific leader: prof.Dr.psych.Lūcija Rutka
Master's thesis describes the 4-5 year old children's personal development and self-esteem, the most important characteristics of this age.
The goal is to explore the development of a child's self-esteem, as well as the importance of cooperation of preschool and parents in the educational process.
The work consists of two chapters. The first chapter's objective is to explore the theoretical literature on the 4-5 year old children's physical, cognitive and psychosocial development of self-confidence and self-image.
The second chapter examines the child's self-esteem-building exercises, their effectiveness, and preschool education in the process of impact on a child's self-esteem. Reflected in the positive dynamics of children's self-esteem through practical exercises.
The work contains 74 pages, including 6 charts and 21 images.
The work used 36 literature sources and added 8 annexes.
Key words: self-confidence, the middle preschool age, education.