Lasīšanas traucējumu noteikšana 2. klases skolēniem vispārizglītojošā skolā
View/ Open
Author
Litvina, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Anetes Litvinas bakalaura darbs pedagoģijā „lasīšanas traucējumu noteikšana 2. klases skolēniem vispārizglītojošā skolā” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā. Skolās arvien vairāk skolēni saskaras ar dažādām grūtībām vairākos mācību priekšmetos, iespējams, ka tam pamatā ir kāds traucējums, kas nav novērsts agrāk un, līdz ar to, ietekmē skolēna pārējo izglītošanās procesu. Nelielas grūtības lasīšanā, kas savlaicīgi nav noteiktas un labotas, arī var būt kā iemesls skolēna vājajiem sasniegumiem mācībās. Tāpēc bakalaura darba „lasīšanas traucējumu noteikšana 2. klases skolēniem vispārizglītojošā skolā” mērķis ir teorētiski analizēt lasīšanas traucējumus, to ietekmi uz skolēna sasniegumiem mācībās, kā arī apskatīt lasīšanas traucējumu noteikšanas iespējas sākumskolas posmā. Bakalaura darba empīrisko daļu veido burtu un vārdu ķēžu testa rezultātu un logopēda intervijas rezultātu apkopojums. Anete Litvina Bacheleor’s degree paper in Education „Detection of Reading Disorder in Second Grade Students in a Comprehensive School” was developed in Univeristy of Latvia, Faculty of Education, Psychology and Art. More and more pupils in schools have learning difficulties in various subjects, there might be a common cause for this, which have not been resolved in the past, therefor it affects the pupil’s whole education process. Minor difficulties in reading, which have not been detected and resolved in time, can be a reason for poor educational achievements. That is why Bachelor’s degree paper in „ Detection of Reading Disorder in Second Grade Students in a Comprehensive School” aim is to theoretically analyse reading disorders, how they affect educational achievements, and how it would be possible to detect this disorder in primary school. Bachelor’s paper empirical part is made of letter – word – chain test result summary and analysis.