Mācību līdzekļa izveide tēmas „Šūšana” apguvei mājturībā un tehnoloģijās 8. klasē
Author
Paožole, Inita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šelvaha, Lolita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba mērķis ir balstoties uz teorētiskiem pētījumiem, izveidot mācību līdzekli 8. klasei tēmas „Šūšana” apguvei un aprobēt to praksē.
Darba autore ir izpētījusi pedagoģiski psiholoģiskos nosacījumus mācību līdzekļa izveidei - izanalizējusi pieejamo literatūru par šūšanas tehnoloģijām, noskaidrojusi kādām prasībām jāatbilst mācību līdzeklim, izanalizējusi mājturības un tehnoloģiju reglamentējošos dokumentus, kā arī izpētījusi pusaudžu vecumposma īpatnības. Apkopojot visus šos nosacījumus ir izveidots mācību līdzeklis 8. klasei tēmas „Šūšana” apguvei. Teorija balstīta uz A. Kampuses, M. Marksas, G. Kalniņas, L. Šelvahas paustajām atziņām un pašas autores personiskās pieredzes.
Darba ietvaros ir izveidoti arī darba vērtēšanas kritēriji un vērtēšanas plāns.
Darba autore sava darbā izmantoja tādas empīriskas pētījuma metodes, kā anketēšana, pedagoģiskais novērojums, skolēnu praktiskās darbības izpēte un pārrunas.
Pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka jaunais mācību līdzeklis ir palīdzējis skolniecēm labāk izprast svārku šūšanas tehnoloģiju.
Darbs sastāv no 69 lappusēm, 50 attēliem, 16 tabulām un 2 pielikumiem. The aim of diploma paper is to create a teaching aid on the theme
„Sewing” for 8.grade, based on theoretical research, and to approbate it in the practice.
The author has examined pedagogicaly psychological conditions in the process of preparation of this teaching aid , has analyzed the available literature about sewing technologies; has clarified the demands for the teaching aids; has analyzed the documents that regulate houskeeping and technologies; and also has studied peculiarity of teenagers behaviour. Summarizing all these conditions the teaching aid on the theme „Sewing” for 8.grade, has been created. Theory is based on A. Kampuse, M. Marksa, G. Kalnina, L. Selvaha expressed cognitions and author’s personal experience.
In the terms of work evaluating criterias and assessment plan has been worked out.
In her work the author has used such empirical study methods as survey, debates, pedagogical testimation and investigation.of student’s practical activity.
As a result of research it has arrived at a conclusion that, the new teaching aid has helped the students to better understand the technology of skirt sewing.
Bachelor paper consist of 69 pages, 50 pictures, 16 tables and 2 appendixes.