• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašvirzīta mācīšanās vakara maiņu vidusskolas pieaugušo skolēnu angļu valodas apguvē

Thumbnail
Открыть
299-34455-Olga_Potjomkina_op08044.pdf (9.042Mb)
Автор
Potjomkina, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vaļka, Sintija
Дата
2012
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Diplomdarba tēma „Pašvirzīta mācīšanās vakara maiņu vidusskolas pieaugušo skolēnu angļu valodas apguvei” tika izvēlēta, jo pieaugušajiem skolēniem, kas apmeklē skolu, lai saņemtu vidusskolas izglītību, ir jāpielieto daudz elastīgākas mācību metodes, sakarā ar viņu darba un ģimenes pienākumiem. Izglītojamajiem ir ļoti grūti turpināt mācības tradicionālajā klasē, pat, ja tā ir vakara (maiņu) vidusskola. Tādējādi ir iespēja pieaugušajiem turpināt mācības uz sevi vērstā mācīšanās veidā, kas ir vieglāka un daudz ērtāka, jo nodrošina vidi, kurā viņi var mācīties, izvēloties sev piemērotu laiku, vietu un tempu. Diplomdarba mērķis bija noskaidrot, vai pieaugušie izglītojamie spēj apgūt angļu valodu pašvirzītā mācīšanās veidā. Par pētījuma metodi tika izvēlēta situāciju analīze. Pētījumā tika iesaistīti 10 pieaugušo skolēni no kādas Rīgas vakara (maiņu) vidusskolas. Darbā tika izmantotas dažādasdatu novērtēšanas metodes. Pirmā metode bija aptauja, kurā tika izstrādāti jautājumi izglītojamo mācību vajadzību noskaidrošanai. Aptauja pierādīja, ka visi izglītojamie ir ar dažādām spējām un ar dažādām mācību vajadzībām. Otrā metode bija izglītojamo angļu valodas līmeņa pārbaude, veikta lai iegūtu patiesos datus par izglītojamo angļu valodas zināšanas. Tests parādīja, ka studentu angļu valodas līmenis nesakrīt ar saņemtajiem atbildēm no aptaujas par mācību vajadzībām. Trešā metode bija izglītojamo novērtēšanas kritēriji skolotājam, izstrādāti ar mērķi studentu mājas darbu un pārbaudes darbu analīzei. Vērtēšanas rezultāti uzrādīja, ka izglītojamie spēj veikt pārbaudes darbus veiksmīgi tikai, ja izmanto mācību materiālus. Ceturtā metode bija izglītojamo pašvērtējums. Tas tika izstrādāts, lai noskaidrotu, kā studenti paši vērtē pašvirzīta procesu. Tās rezultātā pierādījās, ka viņiem ir grūtības mācīties patstāvīgi un nav pietiekami, lai mācīties angļu valodu patstāvīgi. Piektā metode bija izglītojamo aptauja par pašmācības procesu, kura tika izstrādāta, lai nodrošinātu atgriezenisko saikni un ierosinājumus uzlabojumiem turpinot pašmācības. Studentu aptauja par pašmācības procesu rāda, ka viņu prasmes ir uzlabojušās mācoties patstāvīgi, kaut gan patstāvīgā mācīšanās sagādāja grūtības. Diplomdarba autors izanalizēja iegūtos datus un secināja, ka pieaugušie izglītojamie nevar strādāt patstāvīgi bez skolotāja palīdzības.
 
The theme of the Diploma Paper ‘Self-Directed Learning in the English Language Acquisition for Adult Learners at Evening (Shift) Secondary School’ has been chosen because adult learners who come to school to finish their secondary school education will have to opt for a more flexible learning because of their work and family commitments, it becomes very difficult to continue their studies in the traditional classroom, even though it is the Evening (shift) Secondary school. Thus, the opportunity for adult learners to continue their studies through self-directed learning is easier and more comfortable, as it provides the environment with one’s own time, pace and place. The aim of the Term Paper was to find out whether adult learners can learn the English language better with the help of the self-directed learning. The research method was case study, involving 10 adult students from one of Riga Evening (shift) Secondary school. Several data collection methods were used. First, needs analysis questionnaire to find out students` learning needs. Data showed that all students are with mixed ability and with different learning needs. Second, students’ English language level test, conducted to observe and compare true data about students’ English language knowledge. The test showed that students’ English language levels do not coincide with students’ answers from needs analysis questionnaire. Third, the assessment criteria for the teacher, analyzing students’ home work and tests. It showed that students can write tests successfully, but with the help of studying materials. Fourth, students’ self-assessment questionnaire, designed to find out how students access their self-directed learning process. The questionnaire showed that students struggle to learn on their own, but it is not enough to learn the English language on students’ own. Fifth, students’ self-directed learning questionnaire, providing students’ feedback and their suggestions for further improvements. Finally, the questionnaire showed that students’ skills had improved through self-directed learning, even though it was difficult for them to study on their own. The author of the Paper analyzed the received data and came to the conclusion that adult learners cannot work independently without the teacher’s help.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11384
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV