Mācību tēmas "Filcēšana" saturs un apguve mājturībā un tehnoloģijās
Autor
Kunce, Vita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Urdziņa-Deruma, Māra
Datum
2008Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izveidot mācību saturu tēmai „Filcēšana” mājturībā un tehnoloģijās, pārbaudīt to praksē un analizēt rezultātus. Izstrādājot šo mācību tēmu, autore vēlas papildināt mājturības un tehnoloģijas programmas paraugu 5.-9.klasei ar izvēli tekstila tehnoloģijās.
Darbā ir izpētītas tādas tēmas, kā filcēšanas vēsture, mācību satura atlases kritēriji, atlasīts mācību saturs tēmai „Filcēšana”, izveidots tematiskais plāns 15 mācību stundām, stundu plāns, kurā atspoguļojas konkrēti uzdevumi, kas nepieciešami tēmas apguvei.
Analizēta tematiskā plāna aprobācija mājturībā un tehnoloģijās 8. klasē.
Pielikumā redzami filcēšanai izmantojamo vilnas šķiedru paraugi, bumbas velšanas secība, vilnas sakārtošana veļot plakanu virsmu, kā arī aprobācijas norises gaita.
Atslēgas vārdi: mājturība un tehnoloģijas, filcēšana, mācību saturs. The Aim of the Paper is to develop studying content for theme „Felting” and acquirement in home economics and technologies, to verify it in practice and to analyze the results. With the development of this theme the author wants to supplement example of home economics and technologies program for form 5 – 9 with the choice in style technologies.
In the Paper are studied themes such as felting history, selection criteria of studying content, there is selected studying content for theme „Felting”, developed thematic plan for 15 lessons, lesson plans, where are considered definite tasks, which are necessary for acquirement of theme.
There is analyzed approbation of thematic plan in house keeping and technologies in form 8.
In the appendix are shown patterns of wool fibres applied in felting, sequence of ball felting, arrangement of wool in flat surface felting as well as process of approbation.
Key words: home economics and technologies, felting, studying content.