Piederības vajadzības veidošanās 7-8gadīgiem bērniem sākumskolā
Autor
Veidemane, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skalberga, Anita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Ingas Veidemanes pētījumā tiek analizēta 7:8 gadīgo bērnu piederības vajadzību
nodrošināšana sākumskolā.
Pētījuma teorētiskajā daĜā, pamatojoties uz A. Maslova vajadzību hierarhijas teoriju, uz
A. Ādlera, E. Eriksona, K. Levina, V. Krutecka, ě. Vigotska, A. Šponas, G. Cukermanes, S.
Omārovas, R. Garlejas, J. MaĜickas, M. Balsona, V. ReĦăes u.c. autoru atziĦām, tiek analizēta
piederības vajadzību jēdziena būtība, 7:8 gadīgo bērnu attīstības raksturojums un pedagoga
loma piederības vajadzību nodrošināšanā.
Pētījuma empīriskajā daĜā autore analizē 7:8 gadīgo bērnu piederības vajadzību
nodrošināšanu konkrētā kultūrvidē – Smiltenes sākumskolā X. Autore pielieto pētniecības
metodes: Kronbaha : alfa metodi, Kruskala valisa metodi un Manna : Vitnija metodi.
Atslēgvārdi: piederības vajadzības, 7:8 gadīgs bērns, klases kolektīvs, psiholoăiskais
klimats. In Inga Veidemane’s research providing the necessity of 7:8 years old children to
belong to social groups in primary school is being analysed.
In the theoretical part of the research the author analyses the concept of belonging
necessity, describes 7:8 years old children’s development and the role of the pedagogue in
providing the necessity of belonging. Her research is based on A. Maslov’s theory of
hierarchy, as well as on A. Adler’s, E. Erikson’s, K. Levin’s, V. Krutecky’s, ě. Vigotsky’s, A.
Shpona’s, G. Cukermane’s, S. Omarova’s, R. Garleja’s, J. MaĜicka’s, M. Balson’s, V.
ReĦăe’s and other authors’ conclusions.
In the empiric part of her study, the author analyses providing the necessity for 7:8
years old children to belong to social groups in the specific cultural environment – Smiltene’s
Primary School X. The author uses different research methods : Cronbach`s Alpha method,
Kruskal –Wallis and Mann–Whitney methods.
Keywords: belonging necessity, 7:8 years old child, pupils’ collective body,
psychological climate.