Vizuālās mākslas un tehnoloģiju mijiedarbības izpratnes veicināšana Vizuālās mākslas stundās vidusskolā, iepazīstoties ar animāciju kā mākslas sastāvdaļu
Author
Ratniece, Kristīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Atslēgvārdi: vidusskola; pedagoģija; vizuālā māksla; animācija; mākslas un tehnoloģiju mijiedarbība.
Diplomdarba tēmas ”Vizuālās mākslas un tehnoloģiju mijiedarbības izpratnes veicināšana Vizuālās mākslas stundās vidusskolā, iepazīstoties ar animāciju kā mākslas sastāvdaļu” apguve vizuālās mākslas stundās 11. klasē. Autore Kristīna Ratniece izvērtē animāciju kā teorētisko un praktisko bāzi, gūstot izpratni par „tehnoloģiju vietu mūsdienu mākslas un kultūras telpā”. Tiek pētīta animācijas praktiskās pielietojamības lietderība skolēniem apgūstot šo vielu 11.klasē, ņemot vērā vecumposma īpatnības.
Pētījuma mērķis: izvērtēt animāciju kā praktisku nodarbi ar teorētisku bāzi sekmīgai temata apguvei.
Uzdevumi: izpētīt literatūru un interneta avotus par mākslu, kultūru, kino, pedagoģiju tēmas kontekstā; apkopot informāciju par animācijas vēsturi, virzieniem un izpausmēm; atklāt animāciju kā mūsdienu mākslas sastāvdaļu; izveidot uzdevumu kopu atbilstoši šai tēmai un skolēnu vecumposmam; atklāt animācijas tehnoloģiskās iespējas, kas būtu piemērotas izmantošanai vidusskolā; apkopot iegūtos datus.
Pētījuma metodes: pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras izpēte un analīze, pedagoģiskais novērojums.
Darbs sastāv no 4 nodaļām: Animācija; Neprofesionālās animācijas veidošana;
Animācija kā mācību līdzeklis Vizuālās mākslas stundās vidusskolā; Mācību uzdevumu kopas izveide un aprobācija.
Darba apjoms 68 lpp, darbā izmantotas 33 bibliogrāfiskās vienības un 19 interneta resursi Keywords: high school; pedagogy; Visual Arts; animation; art and technology interaction.
The graduation work topic is “Facilitating comprehension of interaction between visual arts and technology while studying the art of animation in high school Visual Arts courses”, as applicable to knowledge integration in grade 11, visual arts classes. The author, Kristīna Ratniece, evaluates animation as theoretical and practical basis for increasing understanding of “place of technology in contemporary art and culture space”. Suitability of the practical applicability of animation while studying this material in grade 11, taking into account the specifics of age range, is also considered.
Research aims: to evaluate animation as a practical activity with a theoretical basis facilitating successful comprehension of the subject matter.
Tasks: researching literature and internet sources on art, cultur, cinema and education within the context of the topic; summarizing information on animation history, techniques and types; considering animation as an integral part of contemporary art; creating a set of topically appropriate tasks, suitable for the student age range; revealing the technological possibilities of animation, suitable for use in high school; summarizing the acquired data.
Research methods: research and analysis of educational, psychology and methodology literature, pedagogical observation.
The paper consists of 4 chapters: Animation; Making nonprofessional animation; Animation as an educational tool in high school Visual Arts courses; Educational task set creation and approbation.
The paper contains 68 pages, references 33 bibliographic items and 19 internet resources