Agresīvu datorspēļu spēlēšana saistībā ar pusaudžu un jauniešu agresiju
Автор
Vītols, Krists
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Pirsko, Laura
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba mērķis bija noskaidrot, vai pastāv nozīmīgas saistības starp agresīvu datorspēļu spēlēšanu, datorspēļu spēlēšanas biežumu un agresijas izpausmju līmeni pusaudžu un jauniešu vidū.
Pētījumā tika aptaujāti 50 Latvijas skolu skolēni, vecumā no 12-16 gadiem. Pētījuma izlases tika viedotas pēc brīvprātības principa, pētījuma aptaujas tika izdalītas skolēnu klasēs.
Pētījuma metodē tika izmantotas divas aptaujas:
1. “Datorspēļu aptauja” (Video Game Questionnaire, Anderson & Dill, 2000). Latvijā adaptējusi L. Puriņa (2010).
2. “Agresijas aptauja” (Aggression Questionnaire, Buss & Perry, 1992). Latvijas versija, A. Gaitnieces-Putānes adaptācija.
Pētījuma iegūtie rezultāti liecina par to, ka nepastāv statistiski nozīmīga saistība starp agresīvu datorspēļu spēlēsanu, datorspēļu spēlēšanas biežumu un agresijas izpausmju līmeni pusaudžu un jauniešu vidū.
Atslēgas vārdi: Datorspēles, jaunieši, pusaudži, agresija The goal of this bachelors thesis was to find out, if there is a significant connection between playing aggressive video games, the time that is spent playing video games and increased aggression in juveniles and adolescents.
50 children, ages 12 to 16, from latvian schools were surveyed for this study. Studies selection was chosen by a volunteering principle. The surveys were administered at the childrens classes.
This study used two surveys:
1. “Video Game Questionnaire” (Anderson & Dill, 2000). Adapted for use in Latvia by L. Purina (2010).
2. “Aggression Questionnaire” (Buss & Perry, 1992). Adapted for use in Latvia by A.Gaitiniece-Putane.
The results of this study showed that there in fact isn't a statisticaly significant correlation between playing aggression video games, the time that is spent playing video games and increased aggression in juveniles and adolescents.
Key words: Video games, juveniles, adolescents, aggression