Mobingā iesaistītu un neiesaistītu pusaudžu internalizētās un eksternalizētās uzvedības problēmas un sociālā atbalsta uztvere
Autor
Volonte, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bite, Ieva
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma autore vēlējās noskaidrot, vai ir atšķirības sociālā atbalsta uztverē un internalizētās un eksternalizētās uzvedības problēmās mobingā iesaistīto un neiesaistīto skolēnu grupās. Izlasē tika pētītas mainīgo savstarpējās sakarības un atklāts, vai sociālais atbalsts un mobingā iesaistīšanās pakāpe prognozē uzvedības problēmas.
Pētījuma izlase bija 186 respondenti no vispārizglītojošo skolu 6.klasēm, kuri pielīdzināti pēc vecuma (11-12 gadi). Respondenti anonīmi aizpildīja trīs pašatskaites anketas: „Mobinga aptauja” (V. Rumpētere, 2007), „Jauniešu uzvedības pašnovērtējuma aptauja” ( T.Ahenbahs, kuru adaptēja I.Laizāne, S. Sebre, M.Raščevska, R.Upenieks, 2001) ” un „Sociālā atbalsta aptauja pusaudžiem” (L.Volonte, 2013). Sociālā atbalsta izpētei tika izveidota anketa par ģimenes, skolotāju un vienaudžu atbalsta uztveri. Izlase tika sadalīta 4 grupās : neiesaistīto grupā bija 90, pāridarītāju -15, upuru- 36 un agresīvo upuru grupā 45 pusaudži. Starp grupām atklātas statisti Author wanted to find out is there a difference in perception of social support and behavioral problemsboth internalized and externalized in groups of pupils involved in mobbing and pupils unrelated to mobbing. In this study interrelationships of variables were explored and it wasinvestigated if social support and degree of involvement in mobbing can predict behavioral problems.
There were 186 respondents from 6th forms who are linked with age 11 – 12. Respondents anonymously completed three questionnaires: “Questionnaire of Mobbing” (V. Rumpētere, 2007), „Youth Self- Report for ages 11-18” ( T.Ahenbahs, adaptējušiI.Laizāne, S. Sebre, M.Raščevska, R.Upenieks, 2001) ” and „Survey of social support for adolescents” (L.Volonte, 2013).Author created a questionnaire to study perception of social support by family, teachers and peers.According to frequency of involvement in mobbing respondents were divided into 4 groups: unrelated to mobbing – 90 respondents, offenders – 15, victims – 36 -