Koučinga ietekme uz darba pašefektivitāti
Автор
Leimane, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzikante, Inese
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma „Koučinga ietekme uz darba pašefektivitāti” mērķis bija noskaidrot, vai koučings veicina darba pašefektivitāti. Starpgrupu pētījumā ar eksperimentālo un kontrolgrupu (pielīdzinātas pēc dzimuma, izglītības, darba stāža un vecuma), diviem mērījumiem un koučinga ietekmi piedalījās 46 vidējā līmeņa vadītāji un speciālisti, 23 katrā. Mērījumi tika veikti, izmantojot Darba pašefektivitātes anketu. Koučingu veica ICF Latvia sertificētie kouči, balstoties uz kognitīvi-biheiviorālo koučinga pieeju un GROW modeli. Pētījuma rezultāti apstiprina, ka pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp abu grupu otro darba pašefektivitātes mērījumu, taču mazās izlases un pētījuma dizaina dēļ nevar apgalvot, ka izmaiņas radījis tieši koučings. Tomēr tendenču līmenī var domāt, ka koučings atstāj pozitīvu iespaidu uz darba pašefektivitāti, ko apstiprina iepriekš veikts pētījums ar līdzīgu dizainu (Evers, Brouwers & Tomic, 2006).
Atslēgas vārdi: koučings, koučinga efektivitāte, darba pašefektivitāte The aim of the study "Coaching influences on work self-efficacy" was to learn whether coaching promotes work self-efficacy. In the study with an intergroup design, an experimental and a control group (compared by gender, education, work experience and age) and coaching influence, participated 46 middle-level managers and specialists, 23 in each group. In measurements Work Self-Efficacy Scale was used. Coaching was performed by ICF Latvia certified coaches, based on cognitive-behavioural approach and the GROW model. The research results confirm statistically significant differences between second work self-efficacy measurements of the two groups, but due to the small sample size and the study design it cannot be argued that coaching caused the changes. However, there is a tendency of coaching to have a positive impact on work self-efficacy that a previous study with a similar design confirms (Evers, Brouwers & Tomic, 2006).
Keywords: coaching, coaching effectiveness, work self-efficacy