Show simple item record

dc.contributor.advisorStikute, Elitaen_US
dc.contributor.authorŠmugā, Zandaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other39629en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11471
dc.description.abstractDiplomdarba „Rūdolfa Blaumaņa daiļrades vērtīborientējoša apguve 10. klasē” mērķis ir izstrādāt metodiskās sistēmas variantu, kas rosinātu 10. klases skolēnus atklāt nozīmīgas, mūsdienās aktuālas vērtības Rūdolfa Blaumaņa daiļradē un kas pilnīgotu jauniešu vērtību sistēmu. Darbam ir piecas nodaļas. 1.Vērtīborientējošas sadarbības aktualitāte literatūras mācību procesā. 2.Rūdolfa Blaumaņa daiļradē apliecinātās vērtības. 3.Skolotāja sagatavošanās darbam klasē. 4.Rūdolfa Blaumaņa daiļradei veltīto stundu norise vērtīborientējošā aspektā 10. klasē. 5.Skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Pirmajā nodaļā teorētiski pamatoti autores uzskati par vērtīborientējošas sadarbības aktualitāti un nozīmīgumu literatūras mācību procesā. Otrā nodaļa veltīta Rūdolfa Blaumaņa personības un daiļrades izpētei vērtīborientējošā aspektā. Trešā nodaļa veltīta skolēnu izpētei un mācību materiālu sagatavošanai. Ceturtajā nodaļā atklāta Rūdolfa Blaumaņa daiļrades vērtīborientējošu apguves stundu organizācija. Piektajā nodaļā autore veikusi skolotāja un skolēnu sadarbības rezultātu analīzi un izvērtējumu. Diplomdarba autore, veidojot mācību materiālus, galvenokārt balstījusies uz vērtīborientējošu literatūras mācību procesu. Mācību materiālu efektivitāte pārbaudīta pedagoģiskā izmēģinājuma laikā. Darbs iesakāms studentiem un vidusskolas latviešu valodas un literatūras skolotājiem.en_US
dc.description.abstractThe aim of the Diploma paper “Acquiring the values of Rūdolfs Blaumanis’ literary works in Form 10” is to create a methodical system to stimulate the pupils of form 10 to reveal the most significant values found in Rūdolfs Blaumanis’ works and to improve young people’s perception of those values. The Diploma paper consists of 5 chapters: 1.The actuality of value-oriented co-operation in the learning process of literature. 2.The values assumed in Rūdolfs Blaumanis’ works. 3.The teacher’s preparation for the class work. 4.The process of lessons for form 10 devoted to Rūdolfs Blaumanis’ works in a value-oriented aspect. 5.The evaluation and analysis of the results of the co-operation between teacher and pupils. In the first chapter the author theorises on the significance of value-oriented co-operation in the learning process of literature. The second chapter deals with the study of Rūdolfs Blaumanis’ personality and writing in a value-oriented aspect. The third chapter deals with pupils’ study and the preparation of teaching materials. In the fourth chapter the author reveals lesson organisation focusing on the acquisition of value found in Rūdolfs Blaumanis’ works. In the fifth chapter the author carries out the evaluation and the analysis of the results of teacher/pupil co-operation. The author acknowledges that current value-oriented education is productive and its availability in teaching materials allows users to check its effectiveness practially. The author of the Diploma paper has based herself on value-oriented learning process of literature. The Diploma paper is recomended for both teachers and students of Latvian language and literature in secondary school.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRūdolfa Blaumaņa daiļrades vērtīborientējoša apguve 10.klasē.en_US
dc.title.alternativeAcquiring the values of Rudolfs Blaumanis literary works in Form 10.en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record