Mājas darbi angļu valodas stundās profesionālās vidusskolas skolēnu leksikas pilveidei
Autor
Zemskova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs tika izstrādāts, lai noskaidrotu, kā dažādi mājas darbi var pilnveidot studentu vārdu krājumu angļu valodas stundās profesionālajās vidusskolās. Mājasdarbi ir skolotāju un skolēnu ikdienas rutīna. Skolotājiem ir dažāda attieksme pret mājasdarbiem, bet skolēni sūdzas, ka mājasdarbi ir garlaicīgi un bezjēdzīgi.
Diplomdarba mērķis bija izpētīt, kā skolēni var bagātināt savu profesionālo vārdu krājumu, pildot angļu valodas mājasdarbu profesionālajā vidusskolā.
Lai sasniegtu šo mērķi, tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums profesionālā vidusskolā. Datu vākšanas metodes bija anketa, intervija un atsauksmes. Tika aptaujāti 45 skolēni un intervēta 1 skolotāja. Anketa tika izmantota, lai noskaidrotu skolēnu vajadzības un attieksmi pret mājas darbiem. Intervija tika izmantota, lai noskaidrotu, kāda ir angļu valodas skolotājas pieredze un attieksme pret mājas darbiem. Atsauksmes tika izmantotas, lai noskaidrotu, vai skolēni ir pilnveidojuši savu vārdu krājumu, izmantojot dažādus mājas darbus.
Iegūtie rezultāti parādīja, ka skolēni ir pilnveidojuši savu vārdu krājumu izmantojot dažādus mājas darbus. Skolēni sāka izrādīt interesi par mājasdarbiem, jo tie bija veidoti, ņemot vērā skolēnu profesiju intereses. Ar sāda veida mājas darbu palīdzību skolēni pilnvedoja ne tikai savas angļu valodas prasmes, bet arī vārdu krājumu.
Mājas darbu izveide prasa daudz laika un detalizētu izpēti par skolēnu interesēm. Ja mājasdarbi ir piemēroti skolēnu interesēm un vajadzībām, skolēni uzrāda labus rezultātus un skolotājs ir gandarīts par padarīto darbu. The Paper was written in order to learn how varied homework can develop students’ wordstock in English language lessons in vocational school. Homowork is an indispensable part of teachers’ and students’ daily routine. Teachers have mixed feelings about homework, while students themselves complain that homework is tedious or aimless.
The aim of the Diploma Paper was to explore how homework can develop students professional vocabulary necessary for English language lessons in vocational school .
To reach this aim a case study was conducted in vocational school. The methods of data collection were questionnaire, interview and feedback. 45 students were questioned and 1 teacher was interviewed. Questionnaire was used to find out students’ needs and attitude to homework. Interview was used to find out what is the teacher’s of the English language experience and attitude to homework. Feedback was used to find out if students have developed professional wordstock with the help of varied homework.
The results showed that students had developed their professional vocabulary by the help of varied homework. Students began to display interest to homework, as it was designed basing on students’ profession concerns. By the help of such homework students developed not only their knowledge of English, but also their professional vocabulary.
Homework requires much time and detailed study of students’ interests. If homework is appropriate for students’ interests and needs, they show good results, and teacher are excited about the work which was done.