Vidusskolas skolēnu attieksmes uzlabošana pret angļu valodas stundām izmantojot mācību motivācijas veicināšanas metodes
Autor
Ozola, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Linde, Lilita
Datum
2010Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pedagogi ir apsprieduši jautājumu par mācīšanās motivāciju un tās veicināšanu gadsimtiem ilgi. Motivācija veicina nostādīto mērķu sasniegšanu, garlaicības vietā izraisa interesi un rada gandarījumu par paveikto darbu. Pedagogi diskutē par motivācijas ietekmi uz mācībām un skolnieku attīstību. Skolnieku motivācijas attīstību un viņu iedrošinājumu darboties lielā mērā ietekmē skolotāji, mācību saturs un metodes.
Diplomdarbs tika uzrakstīts un pētījums tika veikts ar mērķi izpētīt skolnieku angļu valodas mācīšanās motivācijas veicināšanas iespējas un veidus, un noskaidrot, vai tas iedrošina viņu iesaistīšanos un pozitīvi ietekmē viņu attieksmi pret angļu valodas stundām.
Atsevišķa gadījuma pētījuma laikā tika izveidota 1 anketa un izmantota ar mērķi iegūt nepieciešamo informāciju par skolnieku ieinteresētību angļu valodas stundās, viņu attieksmi pret tām un mācību motivāciju. Tika veikta novērošana ar mērķi noskaidrot skolnieku ieinteresētību un attieksmi pret angļu valodas stundām. Atsauksmes tika ievāktas no skolniekiem spaidergrammas formā ar mērķi noskaidrot motivācijas veicināšanas metožu efektivitāti un to ietekmi uz skolnieku motivāciju un ieinteresētību angļu valodas stundās.
Anketas datu analīzē atklājās, ka angļu valodas mācīšanās motivācijai ir nepieciešama uzmanības pievēršana un pētījuma laikā pielietotās motivācijas veicināšanas metodes pierādījās esam efektīvas, ietekmējot skolnieku attieksmi pret angļu valodas stundām. Educators have discussed the matter of learning motivation and its encouragement for centuries. The motivation promotes the achieving the set goals, creates interest alternatively of boredom and provides satisfaction for the accomplished work. Educators discuss about the motivation’s impact on learning and development of students. Development of the students’ motivation and encouraging them into the activities is greatly impacted by teachers, the content and the methods of the learning process.
The diploma paper was written and the case study was done in order explore the opportunities and ways of increasing students’ motivation of English learning and to find out whether it encourages their involvement and impacts positively their attitude towards the English lessons.
During the research 1 questionnaire was designed and used in order to gather the necessary data of students’ involvement in the English language lessons, their attitude towards them and the learning motivation. Observation was done in order to learn about students’ involvement and attitude towards the English language lessons. A feedback was collected from students in form of spidergram in order to find out about the effectiveness of the motivation encouraging methods, and their impact on the students’ motivation and involvement in the English lessons.
The analyses of the data of the questionnaire revealed that the learning motivation of English language deserved attention and during the research the implemented motivation increasing methods proved to be effective and influence students’ attitude towards the English language lessons.