• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sporta tradīcijas kā viena no audzināšanas formām skolēnu personības veidošanā.

Thumbnail
View/Open
299-40514-Reimandova_Liga_SkVe030047.pdf (482.6Kb)
Author
Reimandova, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Grundmane, Dzintra
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Audzināšana ir mūžīga. Tā radās līdz ar cilvēka rašanos un pastāvēs, kamēr vien pastāvēs cilvēce. Audzināšana nav atdalāma no skolas ikdienā notiekošā mācību procesa. Audzināšana netiešā veidā tiek veikta katrā mācību stundā, starpbrīžos, ārpusstundu pasākumos, skolēna saskarsmē ar ikvienu skolas darbinieku. Audzināšana ir aktuāla jebkurā skolēna attīstības posmā. Sporta tradīcijas veidojamas un nostiprināmas pamatā dažādu ārpusstundu nodarbību laikā. Ārpusstundu sporta aktivitāšu mērķis ir sekmēt skolēnu garīgo, tikumisko, estētisko un fizisko īpašību harmonisku attīstību pozitīvu emociju veidā. Svarīgi, lai sporta pasākumi radītu patiesu gandarījumu visai skolas saimei un vecākiem. Lai sporta svētki izdotos, tad to scenāriji jāveido vairākiem līmeņiem. Interesanti jābūt visiem – gan aktīviem sportotājiem, gan skolēniem ar veselības traucējumiem, gan skolotājiem, gan vecākiem, gan tehniskajiem darbiniekiem. Jāņem vērā apstāklis, ka skolēnu brīvā izvēle piedalīties vai nepiedalīties ārpusklases pasākumos izvirza skolotājam uzdevumu organizēt darbu tā, lai tas audzēkņiem patiktu. Šiem pasākumiem jāpalīdz nostiprināt skolēnu veselību, attīstīt fiziskās īpašības, pilnveidot dažādas kustību iemaņas un prasmes veidot gribasspēku. Sporta tradīcijas var būt ļoti daudzveidīgas: sacensības, sporta svētki, olimpiskā diena, tautas skrējiens, konkursi, aptaujas, krustvārdu mīklas, viktorīnas, gadskārtu svinamās dienas, projektu darbi, veselības nedēļa u.c. Atslēgvārdi: audzināšana, sporta tradīcijas, audzināšanas darba organizācijas formas, harmoniski un vispusīgi attīstīta personība, pusaudžu vecumposms, fiziskā audzināšana.
 
Upbringing is everlasting. It originates with the appearance of a man, and will continue it`s existence hereby humankind. Upbringing is not separable from the daily ongoing scholastic process of the school. Upbringing indirectly is carried out in each lesson, break, out-of-class events and in pupil`s communication with each other worker of the school. Upbringing is topical in any period of development of a pupil. Sporting traditions are formed and improved pending various out-of-class activities. The aim of the out-of-class activities are to aid pupil`s mental, moral, aesthetic and harmonic development of physical qualities in manner of positive emotions. It is important that sport events would create devote gratification for parents and all family of the school. In order to succeed sporting fete, the scenarios have to be made in several levels. Everyone has to have privities, including active sportsmen, pupils with health troubles, parents and technical workers. It should be taken into consideration that children`s free choice to participate or not to participate in out-of-class activities, broaches a task for a teacher to organize a work so that pupils would enjoy it. These arrangements have to strengthen pupil`s health, develop physical qualities, perfect different movement skills and abilities and build on a willpower. Sporting traditions can be multihued: competitions, sport events, Olympic day, family race, contests, polling, crosswords, quizzes, annual increment celebration days, projects, health week and etc. Keywords: upbringing, sporting traditions, organizational forms of upbringing, adolescence period, physical education.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11503
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV