Tēlainās domāšanas attīstīšana caur formu
Автор
Slišāne, Ingrīda
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šajā darbā akcentēta vajadzība pēc tēlainās domāšanas attīstības mūsdienu skolas vidē. Diplomdarba mērķis ir teorētiski un praktiski vizuālās mākslas stundās rosināt tēlaino domāšanu padziļinot formas izpratni 7.klasē. Darba pirmajā nodaļā tiek aprakstīta tēlainās domāšanas nozīme mācību procesā un formas padziļināts skaidrojums vizuālās mākslas kontekstā. Otrā daļa atklāj vērtēšanas sistēmas nozīmi un nepieciešamību uzlabot pilnvērtīgākam vizuālās mākslas procesa rezultātam. Trešā daļa apraksta pedagoģiskās izmēģinājuma darbības vietu, kur izveidota vizuālās mākslas mācību priekšmeta vecumposmam atbilstoša uzdevuma kopa, kā arī tiek veikta aprobācija un skolēnu darbu analīze. Nobeigumā apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi. Mācību stundu ietvaros tika realizēti un izvērtēti pieci vizuālās mākslas uzdevumi, kas deva pamatu turpmākajiem secinājumiem sasniedzot izvirzīto mērķi. This work highlights the need of imaginative thinking in the development of contemporary school environment. The aim of this work is to theoretically and practically encourage imaginative thinking which provokes understanding of form in visual arts lessons (dedicated for 7th grade).The first part describes the role of imaginative thinking in the process of learning. Moreover, it includes an in-depth explanation of form in context of visual arts.The second part reveals the importance of the grading system, and the requirements to improve it in the name of fairness.The third part includes developed pedagogical assignments that were provided for appropriate age group in educational institution of their realization. Also approbation is done as well as analysis of pupils work.Last, the results are gathered and overviewed. Afterwards conclusions are made. During lessons five visual arts tasks were implemented in workflow and then evaluated; led to reach their goal.