Show simple item record

dc.contributor.advisorMartinsone, Baibaen_US
dc.contributor.authorŠtālmane, Līvaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:49Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:49Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43933en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11577
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv statistiski nozīmīgas saistības pastāv starp 11-13 gadus vecu pusaudžu pašnovērtēto uzvedību un pašefektivitāti. Pētījuma ietvaros tika aptaujāti 215 skolēni vecumā no 11-13 gadiem, no kuriem tika izveidota 158 cilvēku izlase. Izlase sastāvēja no 66 meitenēm un 92 zēniem, kuru vidējais vecums bija 12 gadi un 7 mēneši. Internālās/eksternālās uzvedības novērtēšanai tika izmantota Ahenbaha Jauniešu uzvedības pašnovērtējuma aptaujas forma (11-18) (Achenbach&Rescorla, 2000), kuru adaptējušas S.Sebre un I.Laizāne (2006). Akadēmiskās pašefektivitātes novērtēšanai tika izmantota Bērnu savas pašefektivitātes uztveres aptauja (Bandura, 2006), kuru adaptējusi J. Ļubenko (2009). Pētījuma rezultātos tika secināts, ka starp pašnovērtēto uzvedību un pašefektivitāti nepastāv statistiski nozīmīgas sakarības. Tika secināts, ka starp pusaudžu pašnovērtēto uzvedību un akadēmisko pašefektivitāti pastāv dzimumatšķirības. Meitenes biežāk cieta no internālām uzvedības problēmām, bet zēni no eksternālām uzvedības problēmām. Meiteņu akadēmiskā pašefektivitāte bija augstāka nekā zēniem. Atslēgas vārdi: uzvedība, pašefektivitāte, pusaudži, dzimumsen_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to establish the relationships between self-evaluated behavior and self-efficacy beliefs of 11-13 year old adolescents 215 scholars aged 11-13 were surveyed, from which a selection of 158 respondents was made. The selection consisted of 66 girls and 92 boys with average age of 12 years 7 months. Achenbach’s Youth Self-Report (11-18) (Achenbach & Rescorla, 2000), adapted by S.Sebre and I. Laizāne (2006), was used to evaluate internal/external behavior. Children’s Perceived Self-Efficacy Scale (Bandura, 2006), adapted by J.Ļubenko (2009) was used to evaluate academic self-efficacy. Results of this study show that there are no statistically important coherences between self-evaluated behavior and self-efficacy beliefs. It was deduced that there are gender differences between self-evaluated behavior and self-efficacy beliefs of adolescents. Girls more often suffered from internal behavior problems, but boys - from external behavior problems. Academic self-efficacy belief results were higher for girls than boys. Key words: behavior, self-efficacy, adolescents, genderen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.title11-13 gadu vecu skolēnu internalizēto/eksternalizēto uzvedības problēmu un akadēmiskās pašefektivitātes sakarības.en_US
dc.title.alternativeRelationship between internal/external behavior problems and academic self-efficacy beliefs of 11-13 year old adolescentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record