Показать сокращенную информацию

dc.contributor.advisorAusters, Ivarsen_US
dc.contributor.authorSiliņa, Signeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:50Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:50Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other44515en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11588
dc.description.abstractPētījuma mērķis ir noskaidrot, kā subjektīvā statusa dimensijas - izglītība, ienākumi un vara, saistās ar riskantu auto vadīšanu. Primāro datu ieguvei tika izmantota aptauja, izlasē iekļaujot 324 auto vadītājus Latvijā. Subjektīvā sociālā statusa saistības ar riskantu auto vadīšanu mērīšanai tika izmantota: 1)Adleres un kolēģu (2000) „Subjektīvā sociālekonomiskā statusa skala” 2)Rīsona un kolēģu (1990) „Autovadītāju uzvedības aptauja”. Rezultāti atklāj, ka statistiski nozīmīgas saistības pastāv starp subjektīvā statusa dimensiju izglītību un pārkāpuma faktoru. Jo augstāks respondentu subjektīvais izglītības vērtējums, jo zemāki rādītāji pārkāpuma faktorā. Statistiski nozīmīgas sakarības netika atklātas starp riskanto auto vadīšanu un subjektīvā statusa dimensijām: varu un ienākumiem. Atslēgas vārdi: Subjektīvais sociālais statuss, vara, ienākumi, izglītība, riskantā auto vadīšanaen_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine correlation between dimensions of subjective social status (education, incomes and power) and risky driving. The study sample involved 324 respondents with driving licence in Latvian Republic. In order to determine the subjective social status relationship to risky driving following methods were used: 1) Subjective Social Economic scale /SSES/ (Adler et al., 2000) 2)Drivers Behaviour Questionnaire / DBQ/ (Reason et al., 1990). The results of research revealed statistically significant relationships between the subjective dimension of education and violation factor. The higher the education of the participant`s subjective rating the lower the performance in violations factor. No relationship between subjective social status dimensions of income and power to risky driving were discovered in this research. Key words: subjective social status, education, income, power, risky drivingen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleSubjektīvā sociālā statusa saistība ar riskantu auto vadīšanuen_US
dc.title.alternativeSubjective Social Status and Risky Drivingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Файлы в этом документе

Thumbnail

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию