Didaktiskās spēles sākumskolā socializācijas veicināšanai
Author
Glušņova, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba autore: Liene Glušņova
Bakalaura darba tēma: Didaktiskās spēles sākumskolā socializācijas veicināšanai
Bakalaura darba vadītāja: Dr. paed. Ilze Šūmane
Pētījuma objekts: pedagoģiskais process
Pētījuma mērķis: izzināt didaktiskās spēles būtību un tās ietekmi uz skolēnu socializāciju, izmantojot praksē didaktisko spēļu kopu.
Pētījuma jautājums: kā didaktiskās spēles ietekmē skolēnu socializāciju.
Pētījumā analizēta teorētiskā literatūra par didaktiskajām spēlēm, to funkcijām un to izmantošanu sākumskolā, par socializāciju, raksturota skolēnu vecuma īpatnību ievērošana didaktiskajās spēlēs, veikta situācijas izpēti par didaktisko spēļu izmantošanu mācību stundās sākumskolā, izstrādāta didaktisko spēļu kopa, analizēti pētījuma rezultāti.
Pētījuma metodes –
1.Teorētiskās literatūras analīze
2.Anketēšana
3.Novērošana
4.Ekspertu atzinums
Galvenie secinājumi: didaktiskās spēles tiek izmantotas mācību stundās, lai dažādotu mācību procesu gan zināšanu apguvē, gan nostiprināšanā. Didaktiskās spēles veic vairākas funkcijas, tostarp arī veicina skolēnu socializāciju.
Atslēgvārdi: didaktiskās spēles, sākumskola, socializācija, motivācija. The author of the bachelor`s thesis: Liene Glušņova
Bachelor's thesis: Didactic games in primary school to promote socialization
The supervisor of bachelor's thesis: Ed. D. Ilze Šūmane
The object of research: pedagogical process
Objective of the study: to explore the nature of didactic games and its impact on the pupils' socialization by using didactic game set in practice.
Issue of the research: how the didactic games affect students' socialization.
During this research has been analyzed theoretical literature about didactic games, their functions and their use in primary school, about socialization, described the compliance of didactic games with nature of pupils' age, situation research on possible use of didactic games during primary school`s lessons, developed a set of didactic games, analyzed the results of the study.
Methods of the research:
1.analysis of theoretical literature
2.questionnaires
3.observation
4.expert`s opinion
The main conclusions: the didactic games are used during the lessons of primary school, to diversify the learning process both for acquisition and strengthening of knowledge. Didactic games perform a number of functions, as well promotes students' socialization.
Keywords: didactic games, primary school, socialization, motivation.