Pārmaiņas profesionālajā izglītībā Latvijā (1991 - 2014)
Autor
Miklaševiča, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Baranova, Sanita
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbā „Pārmaiņas profesionālajā izglītībā Latvijā (1991-2014)” ir teorētiski un empīriski raksturota un analizēta pārmaiņu komplicētība Latvijā, skatot profesionālās izglītības būtību un vēsturisko attīstību. Visradikālākās pārmaiņas profesionālajā izglītībā sākušās pēc 2004. gada 1. maija, kad Latvijas Republika iekļāvās Eiropas Savienībā. Tie ir dažādi Eiropas Sociālo fondu projekti, kuri tika un tiek arī joprojām īstenoti, gan profesionālās izglītības pedagogu kompetenču paaugstināšanai, gan jaunu mācību materiālu izveidei un programmu aktualizācijai, gan audzēkņu profesionālo prasmju attīstīšanai dažādu tautsaimniecības nozaru uzņēmumos.
Atslēgas vārdi: profesionālā izglītība, pārmaiņas, likumi, kompetences centri, duālā izglītība The present Bachelor's thesis is an endeavor to explain the complexity of changes in professional education in Latvia from 1991 till 2014. Its seeks to explain and analyze changes, its nature and historical development, all proved through theoretical and empirical analysis. After joining European Union in 2004 the biggest changes were made in Latvia. The new beginning started with help of European Social fund projects, which were and still are implemented; professional education teachers can increase their competencies and through updating already existing educational programs and creating new education material they increase students' professional skills in the development of various economic sectors.
Key words: professional education, changes, laws, competence centers, dual education