7.klases skolēnu argumentācijas prasmju pilnveidošanas didaktiskās iespējas. Angļu valodā: Possibilities for teaching improvment of argumentation skills of 7 th grade school children
Author
Lāce, Lauma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2015Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „7.klases skolēnu argumentācijas prasmju pilnveidošanas didaktiskās iespējas” tiek izvirzīts mērķis izanalizēt didaktiskās iespējas pilnveidot 7.klases skolēnu argumentācijas prasmes latviešu valodas stundās, ņemot vērā mūsdienu lingvodidaktistu pieredzi un analizēt konstatētās problēmas skolēnu runas uzvedībā.
Vērojumi liecina, ka latviešu valodas stundās nepieciešams pilnveidot skolēnu argumentācijas prasmi, lai palīdzētu skolēniem attīstīt komunikatīvo kompetenci, prasmi sekmīgi piedalīties dažādās saziņas situācijās latviešu valodā.
Mērķa īstenošanai tika izvirzīti šādi uzdevumi:
1.Pētīt un analizēt teorētisko literatūru pedagoģijā, lingvistikā un lingvodidaktikā pētāmās problēmas sakarā.
2.Analizēt un apkopot mūsdienu lingvodidaktu pieredzi sakarā ar iespēju pilnveidot skolēnu argumentācijas prasmes latviešu valodas stundās.
3.Raksturot 7.klases skolēnu argumentācijas prasmju līmeni, konstatēt reālās problēmas un sasniegumus.
4.Aprobēt veidotos mācību uzdevumu veidus, lai pilnveidotu skolēnu argumentācijas prasmes.
Darbā izvirzītie uzdevumi radīja iespēju pilnveidot skolēnu runāšanas un saziņas prasmi, padziļināja skolēnu izpratni par argumentācijas nozīmi, kultūru, veidiem, bagātināja skolēnu vārdu krājumu, veidoja skolēnu viedokļa argumentēšanas prasmes latviešu valodā.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, secināts, ka diplomdarbā izvirzītie uzdevumi tiek sasniegti. The Diploma paper’s “Possibilities for teaching improvement of argumentation skills of 7 th grade school children’’ aim is to analyze the didactic opportunities to improve students’ in form 7 argumentative skills development during Latvian lessons, taking into account modern lingua-didactic experience and analyze the real problems which were certified in speaking.
Observations showed that during Latvian language lessons is necessary to improve the students' argumentative skills to help students to develop their communicative competence, the ability to successfully participate in variety communicative situations in Latvian.
To implement the aim of the Diploma paper the author were nominated the following objectives:
1. To study and analyze the theoretical literature in pedagogy in due to linguistics and lingua-didactics research problem.
2. To analyze and summarize contemporary lingua-didactic experience in connection to the opportunity to develop students' argumentative skills during Latvian language lessons.
3. To describe students’ in form 7 argumentative skills level, to identify the real problems and achievements.
4. To try out different teaching tasks, which were created by author, to improve students' argumentative skills.
Nominated in the Diploma paper objectives made it possible to develop students ' speaking and communication skills, improved the students' understanding of the role of argumentation, culture ways, expanded students ' vocabulary, and improved students' opinion argumentation skills in Latvian.
When assessing the obtained results, it was concluded that the nominated in the Diploma paper objectives were achieved.