Trauku apgleznošana ar porcelāna krāsām mākslas skolas 4.klasē
Автор
Jefanova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Дата
2015Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarbs veltīts trauku apgleznošanai ar porcelāna krāsām. Diplomdarba autore pēta trauku apgleznošanu ar porcelāna krāsām, teoriju un vēsturi, izveido mācību uzdevumu kopu, kuras pielietojums praksē sekmē trauku apgleznošanu ar porcelāna krāsām apguves iespējas Limbažu mākslas skolas 4. klasē.
Diplomdarbs iepazīstina ar trauku apgleznošanu un to tehnikām ar porcelāna krāsām, kompozīciju aplī un formu stilizāciju. Diplomdarbā tiek raksturotas 4. klašu skolēnu vecumposma īpatnības, saistībā ar tēmu tiek pielāgoti četri uzdevumi tēmas apgūšanai.
Diplomdarba ietvaros tika izstrādāti šādi mācību uzdevumi: 1. „Ievadstunda porcelāna apgleznošanas tehnikā, vēsturiskajā skatījumā”; 2. „Tradicionālā apgleznošanas tehnika, uz trauka ar porcelāna krāsām”; 3. „Formu stilizācijas iespējas izmantojot porcelāna krāsas uz trauka”; 4. „Punktošana ar porcelāna krāsām”.
Diplomdarba praktiskajā daļā, tiek izmēģināta mācību uzdevumu kopu tēmas ar Limbažu mākslas skolas 4. klašu skolēniem, un tika veikts raksturojums par izmantotām mācību metodēm. Analizētas pedagoģiskās izmēģinājumdarbības laikā realizētie uzdevumi. Darba noslēguma daļu veido secinājumi par diplomdarba mērķa sasniegšanu. This Diploma Paper deals with painting on dishes with porcelain colours. The Author of the Paper studies painting on dishes with porcelain colours, its theory and history, develops a set of training tasks that practically contribute to possibility to learn painting on dishes with porcelain colours in the fourth grade of the Limbaži Art School.
The Diploma Paper introduces painting on dishes with porcelain colours and its techniques, composition in a round shape and stylization of shapes. The Paper characterizes age peculiarities of the fourth grade students. In relation to the topic of the Paper, four tasks are adapted for acquisition of the topic.
As part of the Diploma Paper the following training tasks were developed: 1. “Introductory class for porcelain painting technique, historical view”; 2. “Traditional painting technique on dishes with porcelain colours”; 3. “Shape stylization possibilities by using porcelain colours on dishes”; 4. “Pointillism with porcelain colours”.
The Practical part of the Paper tests a set of training tasks within the fourth grade students of the Limbaži Art School, as well as describes the used training methods. It also analyses the tasks that have been implemented during pedagogical training actions. The Closing part of the Paper comprises conclusions on achieving the goals of the Paper.